مدیریت هیات های ورزشی را باید به اهلش بسپاریم!

اگر بخواهم به زبان ساده بگویم بازگرداندن پیشکسوتان و ورزشکاران به راس هیات های ورزشی و همچنین سیاست زدایی ورزش مهمترین مسایل روز ورزش می باشند.
اعتقاد بر این است که باید مدیریت هیات های ورزشی را از افراد غیرمتخصص پس بگیریم و آن را به اهلش بسپاریم؛ کارکردن در عرصه های ورزشی تخصص، عشق و علاقه می خواهد که متاسفانه در سالهای گذشته شاهد بودیم افراد غیر متخصص با سلیقه های مختلف سیاسی بر ورزشکاران مدیریت می کردند که متاسفانه تراژدی بسیار تلخی را برای ورزش به همراه داشت! مطمئن باشید وقتی سایه سیاست و رایزنی های سیاسی بر مدیریت هیات های ورزشی حاکم باشد هیچ رشدی در رشته های مختلف ورزشی نخواهیم داشت و کسانی که حتی شرح وظایف هیات های ورزشی را نمی دانند و فقط در زمان ریاست خود به ورزش علاقمند شدند؛ هیچ وقت نمی توانند مدیر موفقی در عرصه های ورزشی باشند؛ این افراد فقط باعث دلسردی قهرمانان و مربیان با سابقه ورزشی می شوند.کسانی که حتی فرصت برگزاری جلسات ماهیانه هیات را ندارند و در کمک های مالی برای اعزام تیم ها و برگزاری کلاسهای آموزشی و … کوچکترین اقدامی نمی کنند و همیشه چشمشان به کمک های اداره ورزش و جوانان است، چگونه می توانند تحولی در ورزش ایجاد کنند؟
بروز مشکلات ورزشی در سالهای اخیر مشخص کرد که افراد غیرورزشی نه ‌تنها انگیزه و رمقی برای حل مشکلات ندارند بلکه با بی‌تدبیری خود عامل بروز بخش قابل‌توجهی از مشکلات ورزشی هستند. متاسفانه این مشکل در بسیاری از شهرها حاکم‌ است و معضلات ورزش هر روز بیشتر می شود و دیگر خبری از حضور پرشور ورزشی ها در فراخوان های ورزشی نیست و متاسفانه دلسردی و ناکامی در ورزش هر روز بیشتر و بیشتر می شود.
جمله ای که مدتهاست بر افکار ورزشکاران سنگینی می کند اینکه افرادی که در راس هیات ها و مدیریت ورزش حضور دارند، صرفا باید برای خدمت به ورزشکاران ، مربیان و قهرمانان آمده و در هر زمان و مکانی که لازم باشد باید برای برطرف کردن مشکلات ورزشی و کمک به ورزشکاران آماده باشند و فقط به دنبال اسم ریاست هیات نباشند.
تجربه سالها حضور من در عرصه ورزش باعث شده تا شناخت خوبی از مسایل ورزشی و خطراتی که ورزش را تهدید می کند داشته باشم؛ بر این اساس اعتقاد دارم علت ظهور بسیاری از مشکلات در ورزش سو مدیریت ورزشی میباشد که در همین راستا بازگرداندن مربیان، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی به عرصه مدیریت ورزش و واگذاری هیات و اماکن ورزشی به آنها و همچنین کوتاه کردن دست افراد غیرمتخصص از راس هیات های ورزشی باعث تحولی بزرگ در ورزش خواهد شد و همین امر باعث شور و نشاط و دلگرمی در ورزشکاران می شود.
در طول سالهای گذشته بارها تاکید داشته و بازهم می گویم تا زمانی که ورزش به دست ورزشکاران اداره نشود هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و پیشرفتی حاصل نمی شود و البته راهی جز تقویت و میدان دادن به قهرمانان و ورزشکاران و افراد متخصص ورزشی نداریم و تا زمانی که در این راستا گام های مثبتی برداشته نشود، شاهد رشد و پیشرفتی هم نخواهیم بود.
ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان ورزشی که سالها در عرصه های مختلف افتخار آفرینی نمودند، نیازمند تشویق و حمایت های جدی مسئولین هستند و باید مورد توجه قرار گیرند. درست است مشکل مردم به ویژه جوانان فقط مشکلات ورزشی نیست، ولی چون ورزش کردن رابطه مستقیمی با سطح سلامت جامعه دارد باید به آن اهمیت دهیم؛ قهرمانان و ورزشکاران در میادین جهانی نه تنها باعث غرور و افتخار ملت ایران می‌شوند، بلکه بارها پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند.
البته نباید فراموش کنیم که سراسر تاریخ ملت ایران سرشار از غرور و افتخار است.

مربی و داور ورزشی گیلان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17982

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: