پیک دانش یکی از طرح های شاخص کتابخانه های عمومی گیلان است

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و بهزیستی گیلان، طرح «پیک دانش» را یکی از طرح های شاخص کتابخانه های عمومی استان دانست و گفت: طرح «پیک دانش» رایگان بوده و با همکاری بهزیستی انجام می شود.

به گزارش باز باران خبر، پریسا کرمی در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای دانش و آگاهی مخاطبان، اظهار کرد: امروزه کتابخانه های عمومی در کنار رسالت اصلی خود که همانا آگاهی بخشی به جامعه از طریق ارائه کتاب های مناسب به مخاطبان است، به پیشگیری از آسیب های اجتماعی می پردازد.
کرمی با اشاره به راه اندازی بخش کودک و نوجوان در ۸۲ باب کتابخانه عمومی استان گیلان، افزود: سعی کردیم مخاطبان کتابخانه های عمومی را با مباحث روز از جمله سواد رسانه ای، سواد مالی و حقوق شهروندی آشنا کنیم لذا در این راستا نیازمند همکاری بهزیستی جهت ارتقای کیفی برنامه ها هستیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، کودکان، نوجوانان و بانوان را تشکیل دهنده اصلی جامعه هدف کتابخانه ها دانست و عنوان کرد: گیلان رتبه اول سالمندی در سطح کشور را داراست و بدین منظور برنامه های آموزشی، مهارتی و سرگرم کننده مناسبی ویژه سالمندان عزیز در کتابخانه های عمومی در دست اجراست.
کرمی با بیان اینکه جامعه تحت پوشش بهزیستی تنها توانخواهان و آسیب دیدگان اجتماعی نیستند یادآور شد: بهزیستی می تواند با معرفی طیف های تحت پوشش خود به کتابخانه های عمومی به توانمندسازی آنان کمک کند.
وی با اشاره به عضویت سراسری کتابخانه های عمومی، خاطرنشان کرد: افرادی که عضو کتابخانه های عمومی هستند می توانند از خدمات کلیه کتابخانه های عمومی کشور استفاده کنند.
این مسئول فرهنگی از اجرای موفق طرح «پیک دانش» در گیلان با همکاری بهزیستی خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح یکی از طرح های شاخص کتابخانه های عمومی استان گیلان است که امیدواریم تداوم داشته باشد؛ بدین صورت که افراد دارای معلولیت های مختلف و کم توان به واسطه مشکلات تردد در بافت شهری می توانند کتاب و منابع کتابخانه ای مورد نظر خودشان را به کتابدار سفارش داده و بوسیله پیک دانش در درب منزلشان تحویل بگیرند.
کرمی همچنین از رایگان بودن خدمات طرح «پیک دانش» خبرداد و گفت: این خدمت کتابخانه ای که با همکاری سازمان بهزیستی استان گیلان در حال اجراست تا کنون نیازهای اطلاعاتی بخش قابل توجهی از توانخواهان را برآورده کرده است.
وی ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش بهزیستی، ارائه خدمات فرهنگی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، اجرای برنامه های آموزشی، مسابقات و جشنواره های فرهنگی در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی معلولان و ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی را از جمله برنامه های اجرایی تفاهم نامه مذکور عنوان کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6817

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: