آیین پاسداشت هنرمند پیشکسوت گیلانی در تالار مرکزی رشت برگزار شد

باز باران خبر- رضا حقی: آیین شکرانه به مناسبت پاسداشت حبیب الله پور سیفی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری گیلان و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر؛ رسول منفرد رئیس حوزه هنری گیلان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: برگزاری پاسداشت نباید به یک برنامه خلاصه شود و هنرمندان باید همواره در جامعه مورد تکریم قرار بگیرند.

وی برگزاری این نوع برنامه ها برای تقدیر پیشکسوتان و زحمت کشان حوزه فرهنگ و هنر را مثبت ارزیابی کرد و همچنین حضور پرشور اهالی فرهنگ و هنر در مراسم پاسداشت هنرمند پیشکسوت را باعث دلگرمی دانست.

در ادامه این مراسم از پرتره “حبیب الله پورسیفی ” که به هنرمندی محمد زحمتکش خلق شده بود توسط همسر زنده یاد احمد بدر طالعی هنرمند پیشکسوت تئاتر و محمد رئیس زاده پیشکسوت تئاتر استان رونمایی شد.

حبیب الله پور سیفی پس از رونمایی از این پرتره ضمن قدردانی از حاضرین در مراسم گفت: باید قدر هنرمندان را بدانیم به ویژه هنرمندانی که بر گردن هنر گیلان حق دارند.

وی همچنین با یادی از هنرمند تازه درگذشته علی حاج علی عسکری ادامه داد: علی حاج علی عسگری ستون تئاتر گیلان بود که باید بزرگداشت این هنرمند در زمان حیاتش و برگزار می‌شد که در این زمینه غفلت صورت گرفت.

در پایان این مراسم که با حضور سید رسول منفرد رئیس حوزه هنری گیلان، رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا تاج شهرستانی دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت  و بیش از ۱۰ تن از هنرمندان پیشکسوت از جمله سید محمد رئیس زاده، انوش نصر، ابراهیم ضمیر، محمود طیاری، رضا حقی، علیرضا پارسی، سیدرضا میرمعنوی، اکبرپور پاک نیا، محمد عذرخواه، مسعود بدرطالعی،علی حلوی و … برگزار شد از حبیب الله پور سیفی تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است؛ اجرای ترانه آخرین پرده به یاد درگذشتگان نمایش استان توسط ارشد امیر اسکندری از بازیگران خوب استان، قرائت کتاب روزگارحبیب (بخشی از خاطرات حبیب الله پورسیفی) توسط سپس مهدی مددکار و وحید محبوب بشری، نقل خاطراتی از تئاتر گیلان توسط محمد مهدی یوسفی زاده از شاگردان وی و همچنین پخش فیلم مستند زندگی پورسیفی به کارگردانی محمد پورجعفری از جمله برنامه های این مراسم بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=23520

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: