نبود مدیریت واحد شهری در کشور باعث شده تا انتظارات مردم برآورده نشود

باز باران خبر/ جواد نجار تمیزکار، رئیس شورای شهر لاهیجان در مراسم معارفه شهردار جدید لاهیجان با تسلیت درگذشت آیت الله مشفق، یکی از علمای برجسته لاهیجان و مدرس حوزه و دانشگاه، گفت: از خبرنگاران فرهیخته و اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان که به دلیل ضرورت رعایت پروتکل های بهداشت، امکان حضورشان در این مراسم فراهم نبود، عذرخواهی می نماییم.

وی وضعیت نابسامان اقتصادی را مهمترین چالش شهرداری ها اعلام کرد و گفت: از معاون محترم عمرانی استاندار گیلان می خواهیم تا به لحاظ اقتصادی و مالی کمک حال شهرداری ها باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به خلاء قانونی در ارتباط با فعالیت شوراها در کشور، اظهار داشت: نبود مدیریت واحد شهری در کشورمان باعث شده تا انتظارات مردم برآورده نشود.

تمیزکار، پیگیری وضع قوانین محکم در خصوص مدیریت یکپارچه شهری را از نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس خواستار شد و افزود: نظام شورایی در کشور چند هزار عضو دارد و بزرگترین نهاد انتخابی محسوب می‌شود و از سویی هر انسانی جائز الخطاست و در این جمع کثیر، افرادی نیز اشتباه می‌کنند که نباید آن را به تمامی افراد تعمیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ماهیت نظام شورایی از قانون اساسی گرفته شده و شوراهای شهر و روستا با رأی مردم سرکار آمده و به عنوان بازوی نظام و دولت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و در مسایل مالی از آیین نامه مالی دولت تبعیت می کند و در بسیاری از موارد باید پاسخگوی بسیاری از مسائل باشد.

تمیزکار افزود: از زمانی که حمایت مالی دولت از شهرداری ها گرفته شد، بسیاری از شهرداری های کشور در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود با مشکل جدی مواجه شدند.

وی با اشاره به انتخاب شهردار لاهیجان، اذعان داشت: با توجه به زمان کوتاه باقیمانده از دور پنجم شورا، دیگر وقت آزمایش و خطا نبود و نیازمند فردی با تجربه در پست شهرداری بودیم که از بدنه شهرداری و آشنا به مسایل و مشکلات لاهیجان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان ادامه داد: اعضای شورای شهر به اتفاق مهندس قیامتیون را که از خانواده معظم شهدا و فردی متدین، متخصص و متعهد بوده را انتخاب کردند تا به یاری خداوند بتوانیم پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

تمیزکار پروژه های صورت گرفته در دور پنجم شورای اسلامی شهر تشریح کرد و اذعان داشت: پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی، بازگشایی و آماده سازی جزیره استخر بعد از ۲۲ سال، بازگشایی برخی از خیابان ها به جهت رفع ترافیک، پیگیری احداث تصفیه خانه در محل دفن زباله در تموشل، اجرای طرح بازآفرینی شهری و … از جمله اقداماتی بود که با کمک پرسنل خدوم شهرداری در دور پنجم صورت گرفت.

وی با اشاره به بحران کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری برای آرامش خاطر شهروندان و جلوگیری از گسترش آن، شهرداری لاهیجان از اولین شهرداری هایی بود که اقدام به ضد عفونی نقاط مختلف شهر و تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین مردم نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان افزود: از استاندار محترم گیلان در حمایت از انتخاب این شورا و صدور حکم شهردار لاهیجان قدردانی می نماییم.

محمودی: به سرانجام رساندن پروژه های کوتاه مدت در دستور کار شهردار جدید لاهیجان باشد

یونس محمودی، فرماندار لاهیجان در مراسم معارفه شهردار لاهیجان با بیان اینکه این شهر به واسطه ویژگیهای خاص جغرافیایی و فرهنگی، بسیار حائز اهمیت است، گفت: خدمت به مردم لاهیجان بسیار ارزشمند است و می طلبد هر مسئولی که فرصت خدمتگزاری در این شهر را دارد، از علم توام با عمل، استفاده نماید.

وی با تأکید بر اجماع، وفاق و همسویی بین اعضای شورای شهر بیش از پیش، اظهار داشت: اعضای شورای شهر ضمن حمایت از شهردار جدید باید، مصوباتی را وضع نمایند که در حد توان شهرداری برای اجرا در کوتاه مدت باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17020

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: