معابر ۳۰۰ روستا در گیلان بهسازی شد

 مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از بهسازی معابر ۳۰۰ روستا طی یک سال اخیر در استان خبر داد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، محمد اکبرزاده روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در رشت افزود : طی یک سال بهسازی معابر روستایی ۳۰۰ روستا به طول ۱۵۰ کیلومتر انجام و برای نخستین بار شاخص برخورداری با میانگین کشوری که معادل۴۸ درصد است، برابر شد.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره های ملی و استانی به بنیاد مسکن گیلان اختصاص یافته بود، اظهار کرد: سال گذشته ۴۷۰ میلیارد ریال قیر رایگان به صورت صد درصد به این نهاد اختصاص یافت که از این لحاظ رتبه اول را در استفاده از  قیر رایگان در استان داریم.

اکبر زاده به طرح جامع بهسازی مسکن روستایی نیز اشاره و بیان کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۶۹ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی تا سقف ۸۰ میلیون ریال از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده شد.

وی با اشاره به انجام طرح هادی در استان گفت: تمامی دو هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بر اساس سرشماری سال ۹۵ دارای طرح هادی هستند که سال گذشته اعلام کردیم که طرح هادی در ۴۲ روستای دیگر اجرایی شد.

 اکبرزاده همچنین به پرداخت تسهیلات برای جبران خسارت های سیل اشاره و عنوان کرد : دولت در ۱۱ شهرستان کمک بلاعوض پرداخت کرد و گیلان و مازندران پایلوت بازسازی روستاهای آسیب دیده شدند .

وی اضافه کرد : ۱۵۰ میلیارد ریال به این بخش به صورت صد درصد اختصاص یافت و ۹۷ پروژه در این حوزه آغاز شد که ۷۷ پروژه آن به اتمام رسیده است و مابقی پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی هستند.

اکبرزاده در موضوع اعتبارات سال ۹۸ در  بخش بنیاد مسکن استان هم گفت : ۵۰۹ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده که غیر از اوراق بقیه تخصیص یافته است .

علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۷ از محل اعتبارات ملی ۵۹٫۵ میلیارد تومان برای بخش کشاروزی پیش بینی شد که امسال این رقم به ۱۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته که رشد ۱۰۵ درصدی در ابلاغ اعتبارات داشته ایم.

گفتنی است گیلان دارای ۱۶ شهرستان و دو هزار و ۵۰۰ روستا است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6460

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: