فراخوان قصه‌های عاشورایی در سوگ‌ِ نینوا در گیلان

فراخوان قصه‌ های عاشورایی با عنوان “در سوگِ‌ نینوا” از سوی انجمن قصه‌ گویی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه‌ نماز گیلان منتشر شد.

به گزارش باز باران خبر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان روز دوشنبه در این باره گفت: این فراخوان با هدف نهادینه‌ سازی فرهنگ‌ عاشورایی، انتقال آموزه‌ های حسینی به‌ مخاطبان و تبیین جایگاه اهل‌ بیت (ع) و یاران امام‌حسین (ع) در حماسه‌ کربلا منتشر شده است.

اسفندیار ضیائی افزود: بهره‌گیری از هنر قصه‌ گویی در ارائه‌ تصویری روشن از این رخداد آگاهی‌ بخش و نمایاندن نقش کودکان کربلا در این حماسه‌ سازی از دیگر اهداف انتشار فراخوان “در سوگِ‌ نینوا” است.

وی اظهار داشت: بر این اساس، “نماز ظهر عاشورا”، “کودکان‌ کربلا”، “یاران امام‌ حسین(ع) “، “شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان و اسارت اهل‌ بیت سیدالشهدا (ع) ” از موضوعات پیشنهادی برای قصه‌گویی است.

وی با بیان اینکه گروه‌ های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال از مخاطبان این فراخوان به شمار می رود، خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌ توانند قصه‌ های حداکثر ۱۰ دقیقه‌ ای خود را به صورت عمودی فیلم‌ برداری و از طریق رایانامه به نشانی GHesegilan@gmail.com، پیام‌ رسان‌ های گپ و واتس‌آپ به شماره ۰۹۳۳۵۴۰۰۷۴۹ و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان گیلان ارسال‌ کنند.

وی مهلت ارسال آثار را تا ۲۰ شهریور ماه عنوان کرد و اظهار داشت: دبیرخانه انجمن قصه‌ گویی، اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان در شهر رشت، میدان انتظام، کوچه نظام‌ پزشکی نیز پذیرای ارسال آثار ارسالی شرکت‌ کنندگان است.

افزون بر ۵۰ هزار کودک و نوجوان در مراکز ۳۱ گانه کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12353

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: