نقش مطالبه گری از مهمترین رسالت های رسانه ها است

باز باران خبر- فاطمه لطیفی: در جریان بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رسانه های استان بعنوان اولین دیدار با حضور در دفتر روزنامه سوال جواب به قدرت اثرگذاری رسانه و ضرورت توجه و حمایت ویژه به اصحاب رسانه اشاره کرد و  گفت: بر این باور هستیم که امروز رسانه مرکز اشتراک و هم افزایی تمام ارگان ها، نهادها و حوزه های مختلف شده است که در واقع نقش پیوند دهنده را ایفا می کند.

به گزارش باز باران خبر؛ رضا ثقتی افزود: امروزه فضای رسانه چه مکتوب و چه مجازی به جهت استقبال زیاد مردم و همچنین حاکمیت و کارگزاران به یک مقوله اولویت دار تبدیل شده است.

وی ادامه داد:  پایبندی و تعامل یک نهاد با رسانه ها نشان از هوشمندی آن مدیر دارد و در عین حال این راه ارتباطی، حساسیت ها و نقش آفرینی ها، بار رسالت رسانه را سنگین تر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به قدرت رسانه و تاثیرگذاری بالای آن برای سودجویان و کسانی که اهدافی خارج از اعتماد زایی دارند گفت: رسانه ها باید بدور از حواشی به رسالت خود بپردازند که خوشبختانه روزنامه سوال جواب و مجموعه های مرتبط با آن  از این حواشی بدور بوده و با خط مشی صحیح به صورت حرفه ای فعالیت می کند و با توجه به اینکه بطور روزانه صفحه ای را به حوزه فرهنگ اختصاص داده نشان از نگاه فرهنگی آن دارد که قابل تقدیر است.

وی در ادامه به تولید محور بودن اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت تولید محتوا باید با خانه مطبوعات که تشکل صنفی حوزه مطبوعات و رسانه است جلساتی را ترتیب داد تا در این راستا آسیب شناسی صورت گیرد.

ثقتی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در خصوص معضلات شهری و استانی باید فعال تر عمل کنند گفت: گزارش های تولیدی یک خبرنگار علیرغم انعکاس مشکلات جامعه به مدیران و مسئولین ذیربط در جهت رفع معضل، حلاوتی را هم ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت نقش مطالبه گری رسانه ها اشاره کرد و اذعان داشت: رسانه ها روابط عمومی سازمان ها نیستند و نقش مطالبه گری از مهمترین رسالت های رسانه ها است و انتقاد پذیر بودن مدیران و مسئولین نیز باید فرهنگسازی شود تا رسانه رسالت اصلی خود را که مطالبه گری است را به درستی اجرا نماید.

ثقتی همچنین به برقراری عدالت رسانه ای تاکید کرد و در همین راستا افزود: یک رسانه همانطور که بلندگوی اهالی بالای شهر است و دغدغه های آنها را بیان می کند به همان میزان تریبون اهالی پایین شهر و محلات کم برخوردار هم باشد.

گفتنی است در پایان مدیرمسئول و تیم رسانه ای سوال جواب نیز در این دیدار به ارایه نقطه نظرات در خصوص هم افزایی هرچه بیشتر رسانه با سازمان ها پرداختند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=25015

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: