٢ فیلم مستندساز مطرح کشور در لاهیجان اکران می شود

به مناسبت فرا رسیدن روز مبارزه با سلاح های شیمیایی فیلم مستند «سپیده دمی که بوی لیمو میداد» و «اهل آب» ساخته آزاده بیزار گیتی از مستندسازان مطرح کشور در لاهیجان اکران می شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، انجمن سینمای جوان لاهیجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان به مناسبت فرا رسیدن روز مبارزه با سلاح های میکربی و شیمیایی  اقدام به اکران فیلم مستند «سپیده دمی که بوی لیمو میداد » و فیلم مستند موفق و پر افتخار« اهل آب »ساخته آزاده بیزار گیتی از مستندسازان مطرح  کشور می نماید.

این برنامه  روز دوشنبه دهم تیر ماه ٩٨ ساعت ١٧ در سالن اجتماعات اتاق اصناف شهرستان لاهیجان با حضور این فیلمساز موفق و فعال گیلانی برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت رزرو و ثبت نام شرکت در این برنامه میتوانند با شماره تلفن : (٠١٣٢۴٢٣۴١۵١٩) تماس حاصل نمایند.

قابل ذکر است که  آزاده بیزار گیتی متولد بیست و هشت بهمن پنجاه و هفت در شهر رشت و دارای مدرک کارشناس زبان و ادبیات فارسی،عضو پیوسته انجمن مستندسازان سینمای ایران،  عضوپیوسته ی انجمن صنفی مستندسازا ن سینمای ایران بعد از گذراندن دوره‌های تئاتر و سینما در آموزشگاه هنری استاد «حمید سمندریان»، سال ها مشغول نویسندگی و پژوهش در عرصه ادبیات، مسائل زنان و سینمای مستند، همچنین همکاری با نشریاتِ «شرق»، «گلستانه»، «فصل زنان»، «سرمایه» ،«تجربه» و« زنان امروز» می باشد.

پژوهش و تالیف مستندنامه‌ی «نیمه‌ی پنهان ماه»- حضورزنان درجنبش مشروطیت ایران»، نیز بخش مهمی از فعالیت های پژوهشی او به شمار می رود.

مستندهای «پشت آتش سبز»، «پرده‌ی آخر»، «فصلی دیگر»، «فرشته‌ای روی شانه ی راست من» و «سپیده دمی که بوی لیمو می داد» ، « نیمه‌ی پنهان ماه »و «اهل آب»، وساخت چند مجموعه تلویزیونی از دیگر کارهای هنری اوست.

مستند «سپیده دمی که بوی لیمو می داد» به کارگردانی بیزارگیتی با روایت زندگی پنج زن که در بمباران های شیمیایی سردشت عطر سمی خردل، سیر و لیمو را نفس کشیده اند، در سالن بازار فیلم شصت و هفتمین دوره جشنواره کن به نمایش در آمد و با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

همچنین این مستند تاکنون موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین مستند  از چهارمین دوره جایزه بزرگ شهیدآوینی و کاندید بهترین مستند دفاع مقدس از هفتمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» شده است.

این فیلم نامزد بهترین فیلم ، بهترین موسیقی، بهترین پژوهش، بهترین کارگردانی ، بهترین تدوین از پانزدهمین جشن خانه‌ی سینمای ایران بوده است و جایزه‌ی بهترین فیلم مستند و بهتریت پژوهش رااز پنجمین جشنواره ی پروین اعتصامی به دست اورده است.

« سپیده‌دمی که بوی لیمو می‌داد» هم‌چنین جایزه ی بهترین فیلم از سومین جشنواره ی زنان در سیدنی را از آن خوداست.

بیزار گیتی این روزها علاوه بر نوشتن درباره‌ی فیلم های مستند مشغول همکاری با نشریه «تجربه» و« زنان امروز » و سینما ادبیات می باشد.

همچنین وی با پژوهش «نیمه‌ی پنهان ماه» موفق به دریافت تندیس بهترین پژوهش مستند از چهارمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» شده است.

این مستندساز با ساخت «فرشته ای روی شانه راست من» ضمن حضور در جشنواره «فیلم های ایرانی» اتریش و «فیلم های زنان» سوئد، کاندیدای بهترین پژوهش، کارگردانی، صداگذاری، تدوین از پانزدهمین جشن خانه سینمای ایران، کاندیدای بهترین مستند اجتماعی از پنجمین جشنواره «سینماحقیقت» و همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند نیمه بلند از پنجمین جشنواره پروین اعتصامی شده است .

«اهل آب» جایزه‌ی بهترین فیلم و بهترین مستند کوتاه را از جشنواره‌ی اینک خاورمیانه‌ی ایتالیا به دست اورد.

این فیلم همچنین جایز‌ه‌ی بهترین مستند کوتاه را از جشنواره‌ی حقیقت به دست آورده است.بیزارگیتی در جشن خانه‌ی سینما،جشنواره  ی فجر،جشنواره‌ی بین‌المللی سینماحقیقت، جشنواره‌ی بین المللی  فجر، جشنوا ره‌ی بین‌المللی رشدو جشنواره ی رضوی درمقام داور و هیات انتخاب حضورداشته‌است.

کتاب شعر گریلی حدیث بی قراری لیلی در سال نودوپنج توسط نشر بوتیمار از او منتشر گردید.

از جمله اثار وی میتوان به فیلمهای : پرده‌ی آخر، پشت آتش سبز،فرشته‌ای روی شانه‌ی راست من، سپیده‌دمی که بوی لیمو می‌داد، نیمه‌ی پنهان ماه، اهل آب  و…. اشاره کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2195

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: