مانور مشترک راه آهن و آتش نشانی رشت اجرا می شود

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: باید برای بازدید میدانی مدیران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از طول خطوط و ایستگاه های راه آهن شمال ۲ برنامه ریزی شود و برای آمادگی و هماهنگی بیشتر اجرای مانور مشترک میان دو دستگاه در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال ۲، غلامحسین ولدی بعد از ظهر روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مدیرعامل و سایر مدیران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت که در سالن جلسات اداره کل راه آهن شمال ۲ برگزار شد، اظهار داشت: اطلاع رسانی به موقع و آموزش موارد مهمی است که باید در راستای پیشگیری و مهار سوانح به آن توجه داشت.
وی افزود: از ظرفیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برای آموزش پرسنل استفاده می شود.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: برگزاری مانور مشترک با هدف ارزیابی، هماهنگی و ارتقاء توان امداد و نجات در تونل ها و ایجاد وحدت رویه میان دو دستگاه انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: افزایش آگاهی و دانش همکاران، ایجاد فضای روانی لازم، بستر سازی فرهنگی جهت مقابله با حوادث، نهادینه کردن ایمنی، ایجاد سرعت عمل در امداد رسانی در نقاط صعب العبور منطقه و تحصیل نقاط قوت و ضعف نکاتی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.
شهرام مومنی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به تجارب حوادث مختلف در سنوات گذشته باید برای مواجهه با هر حادثه ای آماده باشیم.
وی اضافه کرد: در سطح شهرستان رشت ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در راستای اطفای حریق، رسیدگی به حوادث، پیشگیری و آموزش فعالیت می کنند.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان کرد: با توجه به اینکه قدمت شیوه حمل و نقل ریلی در استان گیلان پایین است و دستگاه های امدادی آشنایی کمتری با راه آهن دارند، اقدامات ایمنی و شناختی در این حوزه حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: باید با در نظر گرفتن ظرفیت دو دستگاه تمهیدات لازم در خصوص حوادث احتمالی و چگونگی امداد رسانی اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در خصوص آموزش پرسنل راه آهن و برگزاری مانور مشترک آمادگی دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10919

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: