معرفی برگزیدگان فراخوان قصه‌های عاشورایی ((در سوگ نینوا))

برگزیدگان فراخوان قصه‌های عاشورایی «در ‌سوگ نینوا» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان معرفی شدند.
به گزارش باز باران خبر؛ اسفندیار ضیایی در جمع خبرنگاران، از معرفی برگزیدگان فراخوان قصه‌های عاشورایی«در سوگ نینوا» خبر داد و اظهار کرد: پس از انتشار این فراخوان در شهریورماه ۹۹، بیش از ۶۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ارسال شد.
وی هیئت داوران مسابقه مذکور را متشکل از صغری قامتی مقدم، الهام کمالپور و هنگامه ناصحی دانست و افزود: ۱۵ قصه‌گوی ‌برگزیده این فراخوان شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری گیلات تصریح کرد: دینا شیری‌زاده با قصه‌ «محرم» از کرج، آنیتا کهنسال با قصه «شام غریبان» از لنگرود و زهرا ‌یادگاری با قصه «حضرت‌رقیه(س)»، روشان علی نژاد با قصه «دختر آسمانی»، زهرا یوسفی با قصه «زهیر» و آنیسا ‌خورسندفر با قصه «دو برادر» از شهرستان بندرانزلی به عنوان قصه‌گویان برگزیده بخش کودک و نوجوان معرفی شدند.
ضیایی گفت: هیئت داوران مهسا شعبان‌زاده را با قصه «بین دوراهی» از رودبار، عسل شیرین‌پور، پریناز غفارنژاد و آرین نعمتیان به ترتیب با قصه‌های «ظهر عاشورا» و «علی‌اصغر تشنه ‌است» و «عموجان ‌عباس» از شهرستان رشت و همچنین هانیه اسماعیل‌نژاد با قصه «شام غریبان» از شاندرمن و سمیه عاشوری با قصه «عاشورا» از ماسال را نیز برگزیده بخش کودک و نوجوان اعلام کرد.
وی طاهره روشن با قصه «علی‌اصغر(ع)»، ناهیده حیدرزاده با اثر «مهمان شب» از رضوانشهر و عباس عسگرزاده با قصه ‌«به وقت نماز» از بخش اسالم را نیز از برگزیدگان بخش بزرگسال دانست.
این مسئول فرهنگی، نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی و انتقال آموزه‌های حسینی به مخاطبان، تبیین جایگاه اهل بیت و یاران امام حسین(ع) در حماسه کربلا و همچنین نمایاندن جایگاه نماز در میان حماسه‌سازان قیام عاشورا را از اهداف انتشار این فراخوان عنوان کرد.


در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14216

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: