توسعه و تنوع رشته های تحصیلی از مهمترین اهداف این مرکز است/ با راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی به تربیت و پرورش افراد متخصص می پردازد

 باز باران خبر/ رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و هفته دولت در یک نشست خبری با تبریک این ایام گفت: خبرنگاری از جمله مشاغل حساس است که با قلمفرسایی خبرنگاران تمامی جریانات جامعه به صورت مطلوب انعکاس داده می شود.

سیاوش خداپرست افزود: خبرنگاری کار هر کسی نیست این یک هنر است که بصورت ذاتی در وجود فرد نهاده شده و خبرنگاران با وجود ذوق، قریحه و تخصص به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی می پردازند‌.

وی یکی از شاخصه های اصلی این حرفه را ارتباطات خوب و روابط عمومی بالای خبرنگاران عنوان کرد و اظهار داشت: خبرنگاران با خصیصه و شاخصه خدامحوری می توانند ترویج دهنده اتفاقات خیر و مبارک برای کشور باشند‌.

خداپرست در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل جزو مراکز استراتژیک کشور است تصریح کرد: با وجود اینکه دانشگاه آزاد سیاهکل از جمله مراکزی است که هنوز به واحد تبدیل نشده اما بعد از دانشگاه آزاد رشت در زمره دانشگاه های سودآور محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۳۴ دانشجو در ۲۳ رشته – مقطع در حال تحصیل هستند که البته در صورت توسعه و افزایش رشته های متنوع قطعا موفقیت ها و پیشرفت های قابل توجهی را هم خواهیم داشت.

خداپرست محاسن و مزایای دانشگاه آزاد سیاهکل را علاوه بر دارا بودن اعضای هیات علمی و پرسنل توانمند، راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: به اعتقاد بنده کشور باید از مدرک گرایی به سمت عملگرایی و هدف گرایی سوق داده شود. بر این اساس و خوشبختانه دانشکده مهارتی و کارآفرینی سیاهکل با هدف پرورش و تربیت نیروهای کاردان و جوانان کاربلد مجوز گرفته که با برگزاری دوره های تخصصی و دانش بنیان به تربیت و پرورش افراد متخصص می پردازد.

وی در ادامه سخنان خود به عدالت اشاره کرد و گفت: عدالت پیشگی را باید از خود آغاز کرده تا با رعایت و توجه هر فرد، آن را به مراتب به کل جامعه تسری و تعمیم بدهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشجویان فوق العاده ای از لحاظ علمی داریم که با وجود آنان توانستیم دو کارگاه مهارت مکانیک و برق خودرو را برگزار کنیم و در نهایت و یقینا با امضای تفاهم‌نامه ای بین دو شرکت در راستای تقویت بحث آزمایشگاهی نیز گام برداشته خواهد شد.

وی همچنین به ساختمان اجاری سیاهکل اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد این مساله حل شده و ۵۰ درصد دیگر نیز با عنایت و حمایت اصحاب رسانه و نگاه و توجه ویژه مسئولین مرتفع خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل در ادامه، یکی از ضعف ها و کمبودهای این مرکز را محدودیت و عدم داشتن رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و یادآور شد: استارت سه رشته مدیریت بازرگانی، حسابداری و مدیریت ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد از جمله دستاوردهای دانشگاه آزاد سیاهکل است.

خداپرست در پایان سخنان خود ضمن اشاره به دغدغه های موجود در بحث پذیرش دانشجو و محدودیت در جذب رشته ها اظهار داشت: تبدیل شدن مرکز به واحد آموزشی از جمله گام های اساسی و برنامه های بعدی دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل می باشد که انشالله با عنایات و حمایت های دکتر دوستار رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و دکتر فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل به این مهم دست یابیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32291

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: