برخورد قاطعانه در پیگیری تخلفات مدیران

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دادگستری با نظارت بر بخش های اجرایی در پیگیری تخلفات مدیران قاطعانه عمل خواهد کرد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در نشست ماهانه شورای قضایی استان با بیان اینکه تکیه گاه و نقطه اتکال همه ما در برابر وسوسه های درونی و دشمنان بیرونی تنها خداوند است اظهار کرد: اگر مراقبت و نظارت الهی نباشد از لغزش ها در امان نخواهیم بود.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در رسیدگی به دعاوی و اعمال مجازات مجرمان و متخلفان، گفت: رسالت قوه قضائیه فراتر از کار قضایی است و باید در تمامی حوزه های مدیریتی حضور داشته باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان از عدم انسجام مدیریتی به عنوان یک آسیب در پیشبرد امور استان یاد کرد و افزود: استان گیلان به لحاظ زیرساخت های عمرانی جای کار بسیاری دارد و نیاز است تا دادگستری با ایجاد هماهنگی بین مدیران استانی به این موضوع ورود کند.

خلیلی تاکید کرد: هنر مدیریت در یک استان همراه کردن مسئولان دستگاه های مختلف در جهت عمران و آبادانی است و دستگاه قضایی استان در راستای حفظ حقوق عامه بر انتصاب مدیران نظارتی جدی خواهد داشت.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده ها در محاکم و اهمیت اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه های مسئول گفت: دادگستری با نظارت بر بخش های اجرایی در پیگیری تخلفات مدیران قاطعانه عمل خواهد کرد.

وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را از اهم مسائل استان عنوان کرد و گفت: مردم باید نسبت به حفظ اراضی ملی حساس بوده و این امر مهم را از مسئولان نیز مطالبه کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان، فعالیت سازمان های مردم نهاد در ایجاد مطالبه گری در جامعه را بسیار موثر دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات کمک خواهد کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3562

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: