سال آینده سال آور زیتون در گیلان است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال سال نیاور و سال آینده سال‌آور زیتون است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، منوچهر پارسافر گفت: گیلان سومین استان تولیدکننده زیتون کشور است و بیشترین زیتون گیلان در رودبار تولید می‌شود.

وی افزود: رودبار برندی معتبر برای زیتون کشور است و زیتون های رودبار علاوه بر اینکه در بازارهای استان مصرف می‌شوند برای فروش و مصرف به دیگر استان ها نیز صادر می شوند.

پارسافر ادامه داد: مساحت باغ های زیتون گیلان بالغ بر ۸۰۰۰ هکتار است و بیش از ۲۲ هزار نفر در شهرستان رودبار به زیتون کاری مشغول هستند.

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۵۰ تن زیتون در استان تولید شده است، خاطرنشان کرد: امسال سال نیاور زیتون در رودبار بود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال آینده سال آور زیتون در گیلان است، افزود: سال گذشته نیز سال آور زیتون در استان ما بود و بیش از ۲۱ هزار تن زیتون در گیلان تولید شده بود.

پارسافر با بیان اینکه زیتون‌های گیلان به صورت فله و بسته‌بندی برای فروش در بازارهای استان عرضه می‌شوند، گفت: فروش زیتون به صورت بسته‌بندی موجب افزایش تنوع فروش محصولات می شود و به این ترتیب ارزش افزوده بیشتری از تولید محصول، نصیب زیتون کاران می‌شود.

پارسافر در خصوص مبارزه با آفات زیتون و بهداشت باغ‌های زیتون گفت: حمایت‌های خوبی در سال جاری و برنامه‌های آینده داریم تا بتوانیم تولید این محصول مهم و راهبردی  را در این استان توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با آفات زیتون در چند سال اخیر مراکزی در شهرستان رودبار راه اندازی و سیاست های لازم نیز تعریف شده، اضافه کرد: مراکز پایش در شهرستان رودبار با جدیت در این زمینه فعالیت کرده و کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار می کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های زیتون تولیدی باغداران رودباری است، ۱۰ کارگاه روغن کشی در رودبار فعال است، این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران به شمار می رود که به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان محسوب می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7228

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: