پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن

بازباران خبر: به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار مدیر شعب بانک مسکن استان گیلان با حضور در یک نشست خبری و تبریک روز خبرنگار گفت: امروزه خبرنگاران در همه حوزه های کاری نقش مهم و تاثیر گذاری دارند و در کنار مسئولان جهت حل مشکلات جامعه و مردم قدم برمی‌دارند و در واقع پل ارتباطی و حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند.

وی افزود: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی که در حوزه مسکن فعالیت می کند همیشه پای کار بوده و کارنامه موفقی در حمایت از فعالان صنعت ساختمان دارد.

“زهرا صداقت علی” با بیان اینکه بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به تکالیف خود عمل کرده افزود: در نشست کمیسیون عمرانی مجلس با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور از بانک مسکن جهت انجام تکالیف و تعهداتش در طرح نهضت ملی مسکن تقدیر کرد. وی سقف پرداخت طرح تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهر رشت ، شهرستان و روستاها بر اساس مصوبه را ۳۵۰ ، ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این مبالغ در قالب طرح های انبوه سازی و خودمالکی پرداخت می شود.

وی با اشاره به معرفی ۵۷۵۲ واحد در قالب طرح انبوه سازی و خودمالک برای دریافت تسهیلات مذکور به بانک مسکن تصریح کرد: تاکنون ۳۴ درصد از این واحدها برای دریافت تسهیلات انعقاد قرارداد کرده و در حال دریافت تسهیلات هستند. صداقت علی همچنین از پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن توسط این بانک خبر داد و گفت: اعتباراین ۲ هزار میلیارد ریال که تاکنون پرداخت شده از منابع بانک مسکن تامین شده است.

مدیر شعب بانک مسکن گیلان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای بافت فرسوده از تکالیف این بانک در طرح نهضت ملی مسکن است، بیان داشت: این تسهیلات در بافت های فرسوده در راستای احیا ، بهسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده و مناطق ناکارآمد شهری و توسعه رونق ساخت مسکن در بافت فرسوده پرداخت می شود.

وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده پس از ثبت نام در سایت وزارت راه و شهرسازی و معرفی به بانک مسکن مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و ۵۰ میلیون ( از محل منابع بانک) هم با نرخ ۱۷ و نیم تا ۱۸ درصد دریافت می کنند که متاسفانه استقبال مردم استان در این بخش کمرنگ است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای تحقق اهداف دولت، اجرای طرح های ملی توسط بانک مسکن و همچنین تعهدات بانک برای پرداخت تسهیلات ، تامین منابع مالی برای بانک حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: جذب منابع از طریق سپرده گذاری مردم در بانک مسکن و وصول مطالبات تسهیلات از منابع اعتباری بانک مسکن هستند و بانک با استفاده از این منابع در عرصه جهش تولید مسکن گام بر می دارد.

مدیر شعب بانک مسکن گیلان ادامه داد: در راستای تامین منابع مالی بانک از طریق سپرده گذاری و وصول مطالبات بانک طرحی را به عنوان طرح نهضت اجرایی کرده که در این طرح سپرده ممتاز کوتاه مدت ویژه ۶ ماهه است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی افتتاح می شود، حداقل مانده برای اشخاص حقیقی ۵۰ میلیون و اشخاص حقوقی ۵۰۰ میلیون با نرخ سود ۱۵ درصد است و هر ماه بر اساس متوسط موجودی حساب مشتری به حساب اوراق حق تقدم خرید تسهیلات مسکن تعلق می‌گیرد.

صداقت علی افزود: اوراق حق تقدم برای خرید و ساخت مسکن استفاده می شود، حسابی که با عنوان طرح نهضت افتتاح شود با ضریب تخصیص ۳۰ درصد اوراق حق تقدم به سپرده تعلق می گیرد آن اوراق درکارگزاری فرابورس بنا به قیمت بازار به فروش می رسد و این طرح در راستای تجهیز منابع حمایت از طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک تصویب شد و به شبکه بانک مسکن اعلام گردیده که مهلت آن تا ۲۰ مرداد ماه سالجاری بوده که به دلیل استقبال مشتریان تا پایان آذر ماه سالجاری تمدید شده است.

صداقت علی با تاکید بر اینکه وصول مطالبات تامین کننده منابع مالی بانک است ، خاطرنشان کرد:طرح غدیر یکی از طرح های حمایتی و تشویقی جهت تکریم مشتریان است که در اجرای این طرح ، مشتریان خوش حسابی که قبل از سر رسید قسط را پرداخت کنند و مدت آن ۶ ماه شود در لیست قرعه کشی قرار می گیرند و به تعداد تعریف شده ، تسهیلات ۱۰۰ ، ۵۰ و ۱۰ میلیون تومانی به قید قرعه به آنها تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: در طرح غدیر مشتریانی که مطالبات غیر جاری دارند و به دنبال تسویه نقدی کامل هستند نیز جرایم آنها بخشوده می شود‌. همچنین افرادی که وجه التزام مشارکت مدنی دارند ( افرادی که تسهیلات مشارکت مدنی گرفتند و معوق هستند ) در طرح غدیر وجه التزام تا سقف ۵۰ میلیون تومان با نرخ صفر درصد در ۴۸ ماه تقسیط می شود تا تعیین تکلیف کنند. وی ادامه داد: در طرح غدیر مشتریانی که فاقد مطالبات معوق هستند می توانند تغییر نام مدیون را بدون اینکه واریز درصدی از مانده بدهی را داشته باشند، انجام دهند که مهلت این طرح نیز تا پایان شهریور ماه سالجاری است تا مشتریان از این طرح استفاده کنند‌.

مدیر شعب بانک مسکن گیلان گفت: در راستای تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری” تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین ” جهت حمایت از جوانان نخبه و با استعداد، پرداخت تسهیلات خرید مسکن برای نخبگان تا ۶۰۰ میلیون افزایش یافته و مدت زمان بازپرداخت آن ۲۰ ساله است. وی یادآورشد: نخبگانی که به بانک مسکن معرفی می شوند بدون سپرده گذاری این تسهیلات را با کارمزد ۱۸ درصد دریافت می کنند.

صداقت علی با تاکید بر اینکه تولید مسکن با فناوری نوین مدنظر بانک است ، تصریح کرد:بانک مسکن با رویکرد تشویق بیشتر ساخت مسکن توسط انبوه سازان با فناوری های نوین سقف تسهیلات را تا ۶۰۰ میلیون افزایش داده است.وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن رتبه برتر در استان را جهت پرداخت تسهیلات دارد و تا پایان تیر ماه سالجاری ۶۱۴۸ فقره تسهیلات با مبلغ تسهیلات خالص پرداختی ۹ هزار و ۳۴ میلیارد ریال پرداخت کرده و تاثیرگذاری زیادی در خانه دار کردن مردم داشته است‌.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26800

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: