کلنگ احداث کتابخانه مستقل شهر شفت بزودی بر زمین می خورد

باز باران خبر/ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به استقبال و حضور پررنگ شهروندان شفتی در برنامه های فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی از احداث کتابخانه مستقل شهر شفت با اختصاص زمین مناسب از سوی شهرداری، در آینده نزدیک خبرداد.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت صبح امروز شنبه ۱خرداد با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ ابراهیم چراغی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت؛ زینب عزیزپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ یاسر شادفر، شهردار، معاونین فرماندار، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، نماینده امام جمعه این شهرستان، مسئولین کتابخانه های عمومی، چهره های فرهنگی شهرستان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه که به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان شفت و ارائه پیشنهادات جدید برای بهبود شرایط این کتابخانه ها برگزار شد، اشاره به نزدیک شدن پایان امتحانات و آغاز فصل اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان فرصت بسیار خوبی برای استفاده دانش اموزان از فضاهای فرهنگی در کتابخانه ها می ساد باید با هم افزایی مناسب بین دستگاهی برنامه ریزی منسجمی برای این ایام دانش آموزان ترتیب دهیم.
پریسا کرمی با بیان اینکه طی یک سال گذشته شیوع کرونا اوقات فراغت بیشتری برای دانش آموزان به وجود آورده است، گفت: به همین منظور اداره کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، کانون پرورش فکری باید بستر و فضای لازم فراهم کرده و برنامه ریزی مفید برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان انجام دهند.
کرمی با اشاره به اینکه انجام برنامه ریزی و فعالیت در این زمینه به صورت گروهی و هم افزایی بین دستگاهی باشد قطعاً نتایج مطلوب‌تر خواهد بود، گفت: فرصتی مناسبی است که همه دستگاه‌های فرهنگی متولی در این زمینه اقدام کنند.
وی ضمن قدردانی از اقدام قابل تحسین شهرداری شفت برای تأمین زمین برای ساخت کتابخانه عمومی برای این شهر با اشاره به استقبال و حضور پررنگ شهروندان شفتی در برنامه های مجموعه کتابخانه های عمومی از احداث کتابخانه مستقل شهر شفت در آینده نزدیک خبرداد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه شهروندان شفتی نشان داده اند در برنامه‌های استانی و ملی نهاد کتابخانه های عمومی حضور پررنگ داشته و مقام‌های زیادی نیز کسب کرده اند، تأکید کرد: همین موضوع سبب می‌شود که با همکاری مسئولان این شهرستان هم در زمینه برنامه ریزی و هم تولید محتوا اقدامات اثرگذاری انجام دهیم.
پریسا کرمی ادامه داد: مسئولان ارشد شهرستان باید در کمیته برنامه ریزی با اختصاص اعتبارات مناسب حامی متولیان در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در سطح کتابخانه های شهرستان شفت باشند.
وی همچنین به راه اندازی فضای کتابخانه ای در کنار آموزش و پرورش شفت نیز اشاره و اضافه کرد: ایجاد چنین فضایی بسیاری مفید بوده و حائز اهمیت است.
گفتنی است در پایان این جلسه مصوبه اهدای زمینی به متراژ ۴۵۰ مترمربع جهت ساخت کتابخانه مستقل شفت تصویب شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=19892

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: