دشمنان و اهمیت مسئله حجاب

وقتی در میان گزارش ها و اخبار به دنبال مقایسه وضعیت ولنگاری در کشورهای غربی و کشورهایی مانند مالزی، لبنان و به ویژه ترکیه هستیم در می یابیم که در همه آن ها آمار تجاوز و بارداری دختران نوجوان بسیار بالا است و همجنس بازی در لبنان نیز به طور چشمگیری روند صعودی دارد.
در این شرایط، افرادی که پیگیر حذف حجاب قانونی در کشور هستند، باید جوابگوی این سئوال باشند که پس چرا نتیجه بی بندو باری در کشورهایی که مدعی آزادی می باشند به شدت رو به افزایش است؟
به همین دلیل نمی توان پذیرفت در کشوری که مردم بر اساس اعتقادات اسلامی انقلاب کرده و پای آن هم ایستاده اند، احکام اجتماعی بر پایه مفاهیم دینی جاری نباشد.
تشکیل حکومت دینی یک امر فرمایشی و تزئینی نیست که بگوییم حکومت دینی است. اما برخی از شئونات آن رعایت می‌شود و برخی رعایت نمی‌شود. مثل شرایط کشور عربستان که در دو شهر ـ مدینه و مکه ـ ظواهر اسلامی رعایت شده ولی در دیگر شهرها هیچ حساسیتی وجود ندارد.
آیا مردمی که با ۹۸ درصد رای موافق به نظام جمهوری اسلامی آری گفته و برای تشکیل و تداوم آن مردانه پای جنگ های متعددی ایستاده و شهدای زیادی را تقدیم کرده اند و پای پیمان ایمان خود همچنان استوار و راست قامت ایستاده اند، اجازه می دهند که نمادهای غیراسلامی بر کشورشان حاکم شود؟ مسلما خیر!
حکومت دینی قوانین خود را دارد که با حکومت های دیگر متفاوت است. همچنان که هر حاکمیتی در دنیا دستورالعمل های مخصوص به خود را داشته و بر اساس آن ها اداره می شود. حال چگونه می شود که دول اروپایی مصرانه می خواهند کشورهایشان را بر اساس قوانین خود اداره نمایند، ولی نمی خواهند کشورهای دیگر بر اساس قانون اسلام یا حتی مقررات خودشان اداره شوند؟! بدیهی است که این شیوه، رفتاری استعمارگرانه، ظالمانه و از سر دیکتاتوری و زورگویی به کل جهان است.
وقتی پیامبر اعظم(ص) حکومت اسلامی را در شهر مدینه تاسیس نمود به امر پروردگار خطوط قرمزی را برای جامعه اسلامی تعیین نمود و دیگر کسی اجازه نداشت آشکارا به مصرف مشروبات الکلی، پوشیدن لباس های نامناسب و…بپردازد و اگر فردی حد و مرزهای تعیین شده را رعایت نمی کرد، مجازات معینی در باره اش اجرا می شد.

رسول خدا (ص) در کنار تعیین حد و مرزهای مشخص، فرهنگ سازی اجتماعی ـ به خصوص در بحث حجاب ـ را در دستور کار خود قرار داد و حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگوی برتر حیاء و عفت به جامعه معرفی نمود. زیرا آن بانوی بزرگوار در سن جوانی حتی در برخورد با یک فرد نابینا خود را می پوشانید و با او به شکل یک نامحرم بینا رفتار می کرد و این، یعنی فرهنگ سازی در کف جامعه.
بر اساس قانون اسلام، حضرت زهرا(س) مجاز بود که در مقابل شخص نابینا بدون حجاب ظاهر گردد و مرتکب هیچ گناهی هم نمی شد، زیرا آن فرد قادر نبود وی را مشاهده کند. اما پیامبر(ص) با تبیین حرکت زیبای دختر جوانش برای مردم، مفهوم «حیاء» را به متن جامعه انتقال داد تا مانع گسترش ولنگاری و بی مبالاتی در فضای عمومی اجتماع بشری شود.
بنابراین بر دولت اسلامی لازم است که با شیوه های گوناگون، زمینه مناسب برای زندگی پاک، امن و مؤمنانه را برای همه مردم فراهم کند که بخشی از آن از طریق «حجاب» تحقق می یابد.
در نتیجه سخن گفتن از مباحثی مانند «حجاب اختیاری» از سوی برخی اشخاص، جایی برای مطرح شدن ندارد. زیرا این گونه مسایل، مطالبی مانند آزادسازی شرابخواری، مشروب فروشی، روابط جنسی حرام و خلاف شرع، سربرآوردن مجدد محلات بدنام در شهرها و… را به دنبال خواهد داشت که به طور کامل در تقابل با وظایف حکومت اسلامی بوده و دولت موظف است ظواهر دینی را کاملا رعایت نماید.
در این میان افرادی که تحت تأثیر تبلیغات غرب، تظاهر به بی حجابی می نمایند، نشان می دهند که هنوز به بلوغ فکری مناسبی نرسیده و حتی تفاوت میان «اعتراض به قانون» و «قانون شکنی» را تشخیص نمی دهند یا آن که فرق ها را به خوبی می دانند، اما برای عقده گشایی شخصی یا بازاریابی در میان خارجی ها، دست به خودنمایی و زیرپا گذاشتن قوانین می زنند و طبیعتا در زمره قانون شکنان قرار می گیرند؛ امری که در کشورهای اروپایی به هیچ عنوان تحمل نمی شود ـ همانند برخورد قهرآمیز و بی رحمانه حکومت فرانسه در برخورد با جنبش مردمی جلیقه زردها ـ و با فرد قانون شکن به سرعت و شدیدا برخورد می گردد تا چه رسد به دعوت مردم به برگزاری تجمع برای قانون شکنی آشکار.
با توجه به نکات بالا روشن می شود که تبلیغ بر علیه حجاب و دعوت مردم به بی حجابی یک مسئله سیاسی و امنیتی است که از سوی دولت آمریکا و برخی دول اروپایی هدایت، حمایت، صحنه سازی و هزینه می شود. البته مردم هوشیار ما خودشان این نکته را از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، به خوبی دریافته اند، فقط مشکلی که هست، کوته نظری برخی مسئولین است که گاهی حرف هایی می زنند و رفتارهای بروز می دهند که دشمنان از شنیدن یا دیدن آن تعجب کرده و بالطبع ذوق زده می شوند!

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1670

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: