راه اندازی سومین دوره پویش مهربانی در گیلان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از راه اندازی سومین دوره پویش مهربانی ویژه زنان زندانی جرائم غیرعمد در استان خبر داد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا؛ فاطمه رفیعی با تاکید بر اینکه زندان جای مادران نیست، افزود: پویش مهربانی از سال ۹۵ به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری ستاد دیه ، نهادها ، موسسه های خیریه و خیران آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در نخستین دوره با کمک‌های مردمی و ستاد دیه پنج بانوی زندانی و در دومین دوره ۱۹ بانو آزاد شدند که در سومین دوره پویش نیز اهتمام داریم بیشتر زندانیان جرائم غیر عمد زن استان آزاد شوند .
وی جرم تمامی این زنان را جرائم غیر عمد اقتصادی عنوان و بیان کرد: بیشتر این بانوان دارای فرزند هستند و این در حالیست که اگر مادر در خانه نباشد، اثرات تخریبی زیادی دارد و دیدن خانواده‌هایی که مادر در کنارشان نیست، دردآور است.
رفیعی نبود آگاهی حقوقی لازم و نداشتن مهارت کافی را از دلایل اصلی زندانی بودن این بانوان عنوان و تصریح کرد: بیشتر آنها به علت ضمانت مالی، صدور چک برای همسر و عدم تمکن مالی گرفتار شده اند.
وی شماره حساب ۰۸۰۰۲۱۳۰۹۶ بانک تجارت ، شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ و کد دستوری #۲*۷۷۷۷*۷۸۰* را از جمله راه‌های انتقال وجه از طریق کمک‌های مردمی عنوان کرد.
به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان؛ در حال حاضر حدود ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد زن در استان داریم که امید می رود این پویش بتواند هرچه بیشتر به آزادی آنان و بازگرداندن این افراد به آغوش خانواده کمک کند.
گفتنی است همزمان با ماه مبارک رمضان و جشن گلریزان در گیلان پویش مهربانی ۳ در استان آغاز شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=904

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: