استاندار گیلان در همایش مدیران کل امور روستایی استانداری‌ها و روسای شورای اسلامی سراسر کشور:

۱۶۷ هزار سند روستایی در گیلان صادر شد

باز باران خبر/ استاندار گیلان با تشریح خدمات دولت در بخش‌های مختلف از جمله در مناطق روستایی ، گفت: ۱۶۷ هزار سند روستایی در دولت سیزدهم برای گیلان صادر شده‌ است.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش مدیران کل امور روستایی استانداری‌ها و روسای شورای اسلامی سراسر کشور در زیباکنار رشت اظهار کرد: در این میان بخش زیادی از زمین‌های روستایی گیلان که در زمان طاغوت آنان به نام خود سند زده بودند با دستور رهبر معظم انقلاب در این دولت برای واگذاری و صدور سند به نام مردم اقدام شد.

وی گفت: در این راستا بیش از هفت هزار و ۵۰۰ سند برای بخشی از این اراضی که در اختیار بنیاد مستضفعان بود، صادر شده‌ است، اضافه کرد: این تلاشها در خدمت به روستاییان ادامه دارد و در این موضوع و سایر مباحث مربوط به روستا به کمک شوراها نیاز است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه با اشاره به نقش مهم شوراها خاطرنشان کرد: مصوبات شوراهای عالی در چارچوب قانون قابلیت اجرایی دارد و همه موظف به اجرای مصوبات آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه بخشداران و استانداران باید در این حوزه به شوراها کمک کنند، ادامه داد: همه باید برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم در روستا، شهر و شهرستان همکاری کنند.
استاندار گیلان با مردمی خواندن اساس و بنیان کشور و با بیان اینکه شوراها نیز نمادی از مردم سالاری دینی است، اضافه کرد: این دولت نیز برگرفته از اراده مردم است و هیچ کس نمی‌تواند این کشور و دولت را در انحصار خود بگیرد.

وی توجه به روستاها و شناسایی مزیت‌های هر منطقه را مهم خواند و خاطر نشان کرد: توزیع عادلانه منابع در بودجه مدنظر است، پیش از این بودجه بر اساس جمعیت توزیع می‌شد اما اکنون موضوع محرومیت و بودجه نیز مورد توجه است.

استاندار گیلان به توجه دولت در بخش مسکن روستایی و افزایش وام ساخت خانه در روستاها اشاره کرد و افزود: نظر دولت محرومیت زدایی است، نگاه ما نسبت به جامعه از همه زوایا و ظرفیت‌ها باید منصفانه و عادلانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از مهاجرت باید توانمندی‌های روستاها در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی و صنایع دستی شناسایی شود، اضافه کرد: در استان گیلان برای شناسایی ظرفیت‌ها در هر روستا توجه شده‌است.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان در بخش‌های مختلف و با تاکید بر ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در این حوزه بیان کرد: زنجیره ارزش در بخش طیور و مرغداری در استان شکل گرفته و در سخت‌ترین شرایط هم مرغ تهران و البزر و برخی از استان‌ها از گیلان تامین می‌شود.

وی صنایع دستی اعم از چادرشب بافی و رشتی دوزی را از ظرفیت‌های گیلان عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان همه این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی در ادامه با اشاره به فراسیدن سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ضمن تشریح مناسبت های این تاریخ از تبعید حضرت امام (ره) و واقعه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا خاطر نشان کرد: اراده و عزم ملت ایران به سکانداری امام راحل و فرزندانی که در مکتب آن حضرت پرورش یافته بودند؛ برای تسخیر لانه جاسوسی اقدام کردند.

استاندار گیلان با بیان موفقیت های ایران اسلامی و با اشاره به فراز و فرودها در رسیدن به این پیروزی ها اظهار کرد: با وجود تمام فتنه‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن به جلو حرکت کردیم و به فرموده رهبر انقلاب به قله نزدیک شده‌ایم.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در این همایش به عقب‌ماندگی‌های جوامع روستایی اشاره و بیان کرد: در دولت مردمی سیزدهم باید به روستائیان به عنوان بخش مهمی بیشتر توجه شود تا زمینه برای توسعه کشور بیش از پیش فراهم شود.

وی ادامه داد: پس از گذشت ۲۴ سال از شکل‌گیری شوراها در این نخستین جلسه با شوراهای اسلامی سراسر کشور امیدواریم تعامل فزاینده ای بین ما و وزارت کشور صورت گیرد.

سروری با بیان اینکه از مباحث و اقداماتی که منجر به تقویت روستاها شود، استقبال می‌کنیم، افزود: روستاها ظرفی است که مظروف آن روستائیان هستند و شوراها بعنوان نمایندگان روستائیان باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: اکنون زمینه برای طرح موضوعات روستایی فراهم شده ، اما نباید این جمله امام(ره) را فراموش کرد که فرمودند روستائیان را دریابید چون آنها بلندگویی برای بیان مطالباتشان ندارند، امروز با افتخار اعلام می کنیم جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای شنیدن صدای روستائیان فراهم کرده و بسیاری از نمایندگان روستاها در شورای عالی استانها حضور دارند.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این همایش اظهار داشت: ارائه هرچه بیشتر خدمت به جامعه روستایی موجبات توسعه پایدار کشور را فراهم می آورد.
 وی به منویات رهبر انقلاب در خصوص توجه به روستا و روستایی اشاره و تصریح کرد: توانمندسازی جامعه روستایی باید در نقطه توجه مدیران باشد.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33365

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: