در واگذاری زمین به متقاضیان باید منافع ملی و منطقه ای دیده شود

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : در واگذاری اراضی ملی به متقاضیان سرمایه گذاری باید منافع ملی و منطقه ای لحاظ و دیده شود.
دکتر یونس رنجکش در کار گروه بررسی اهلیت توانایی های اقتصادی متقاضیان دریافت اراضی ملی برای سرمایه گذاری اضافه کرد : رعایت موازین ، دستورالعمل ها و چهارچوب های تعیین شده در کنار ارزیابی توان اقتصادی و اهلیت فنی متقاضیان توسط دستگاههای اجرایی موجب هدایت صحیح این منابع به سمت سرمایه گذاری های پایدار می شود.
وی ادامه داد : سرمایه گذاران باید توان تبدیل فرصت ها با توجه به زمین در اختیار به ثروت را داشته باشند .
به گفته وی ، این ثروت باید تاثیر بسزایی در توسعه استان و منافع ملی داشته باشد و هدایت صحیح متقاضیان و در نظر گرفتن چهارچوب های قانونی موجب تامین این منافع خواهد شد.
وی با تاکید بر بازپس گیری اراضی ملی واگذار شده در سنوات گذشته و در اختیار قرار دادن آنها به سرمایه گذاران جدید اظهار کرد :، این مهم موجب افزایش بهره وری از امکانات موجود در استان و جهش تولید و پویایی اقتصاد در منطقه خواهد شد.
به گفته وی ، محدویت های زمین در گیلان از مهمترین چالش های واگذاری برای سرمایه گذاری هاست که در این زمینه باید از بسیار دقیق و با ظرافت توسط دستگاههای مسوول اقدام شود .
وی گفت : این کار گروه هیچ تصمیمی در خصوص واگذاری زمین به متقاضیان نمی گیرد بلکه تنها هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای اهلیت سنجی متقاضیان بر اساس چهارچوب های قانونی تعیین شده در شرح وظایف دستگاههای اجرایی را برعهده دارد .
وی اضافه کرد: با توجه به درخواست امور اراضی استان پرونده متقاضیان از لحاظ توانایی های اقتصادی برای سرمایه گذاری با حضور دستگاههای اقتصادی در قالب کاربرگ های تعیین شده در این جلسات مورد ارزیابی قرار می گیرد.
به گفته مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان متقاضیان دریافت زمین برای سرمایه گذاری باید مستندات لازم در خصوص توانایی های مالی در اجرای طرح را به کار گروه ارائه دهند تا مقدمات مراحل بعد نیز اجرایی شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11459

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: