دکتر نوبخت در جمع خبرنگاران گیلان:   باید فرصت حضور همه جریان‌ها در انتخابات فراهم شود

 

بازباران خبر : نشست خبری دبیر کل حزب اعتدال و توسعه با جمعی از خبرنگاران استان گیلان پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دکتر محمد باقر نوبخت صبح امروز  در سالن اجتماعات مجتمع سپیدار رشت با تاکید بر اینکه امروز مشکلات و مسائل مختلفی در جامعه ما مطرح است و وضع موجود مطلوب نیست، گفت: نارضایتی در بین مردم مشهود است و گاهی سر ریز شده و به خیابان کشیده می‌شود؛ بنابراین باید فکری به حال این نارضایتی‌ها کرد و کاستی ها باید برطرف‌ شود.

وی اظهار داشت: باید از ساز و کار مدنی برای بهبود شرایط اقدام کرد و یکی از این ساز و کارها انتخابات مجلس است.

دکتر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا حزب اعتدال و توسعه لیستی در رشت و گیلان ارائه خواهد کرد، گفت : تا ۱۹ بهمن ماه فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان وجود دارد و با توجه به اینکه تاکنون تایید صلاحیت آقای جعفرزاده، دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان اعلام نشده ، ما امیدواریم که شورای محترم نگهبان در نظر خود تجدید نظر کند و پس از آن انشالله ما با مشورت و تفکر جمعی در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

دکتر نوبخت  همچنین درخصوص تغییر حوزه انتخابیه خود  نیز عنوان کرد: تا روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه قانونا هیچ اقدامی درباره تغییر حوزه نمی‌شود انجام داد و باید صبر کنیم؛ دعا کنید بنده در هر حوزه‌ای که باشد، چه تهران و چه گیلان خدمتگذار خوبی برای  مردم باشم.

بدین منظورتا ۱۹ بهمن و تایید صلاحیت های نهایی صبر می کنیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در خصوص احتمال ائتلاف با سایر احزاب نیز گفت: با اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل مذاکراتی صورت گرفته اما باید تا ۱۹ بهمن و تایید صلاحیت های نهایی صبر کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سه آسیب هم اکنون در نظام تصمیم گیری مجلس وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها تلاش صورت گیرد، متذکر شد: همه جریان‌های فکری هم اکنون در مجلس حضور ندارند و وقتی مجلس یک مینیاتوری از جامعه نباشد، نمی‌تواند برای همه جامعه تصمیم بگیرد و از نهادهای ذی ربط می‌خواهیم که فرصت حضور همه جریان‌ها در انتخابات را فراهم کند.

نوبخت با تاکید بر اینکه قدرت نظارت مجلس نباید مغفول بماند، تصریح کرد: هم اکنون در خیلی از مسائل رخ داده تحت نظارت مجلس نیست، مجلس تنها نهاد قانون‌گذاری است اما دستگاههای دیگر قانون وضع می‌کنند و مجلس باید تابع آن نهادها باشد که در این زمینه مجلس باید از کیان خود دفاع کند.

وی در مورد بازگشت به میدان انتخابات مجلس هم گفت: راهی جز روش مدنی نداریم و در جمع‌بندی دوستان به من تحمیل شد که وارد انتخابات مجلس شوم، کشور نیازمند تغییر است و در حد وسع خودمان باید بتوانیم خدمتی به مردم و کشور انجام دهیم.

دکتر نوبخت درباره تصمیم قطعی خود برای تغییر حوزه انتخابیه اش گفت: بنده فرزند گیلان بوده و همان  معلم شهر رشت هستم و همگان از عواطف بنده نسبت به گیلان و شهر رشت آگاه هستند؛ به طوری‌که در هشت سال خدمتم در دولت تمامی پایان هفته در گیلان حضور داشتم و حتی در بحران برف سال ۱۳۹۸ تهران را ترک کردم و برای رفع مشکلات به رشت آمدم، ولی طبق قانون تا ۱۹ بهمن امکان تغییر حوزه کاندیداها در کشور وجود ندارد.

وی افزود: من از بین این مردم برخاسته ام و مردم به من حیثیت داده اند و هرچه دارم از این مردم است؛ حال که کشور و مردم به تجربیات و سرمایه اجتماعی فرزند کوچک خود نیاز دارد، درست نیست به دنبال عافیت طلبی باشم؛ بنده یک فرزند کوچک گیلان هستم و نمی‌توانم نسبت به مسائل و مشکلات استان گیلان بی‌تفاوت باشم.

دکتر نوبخت در ادامه رویکرد حزب اعتدال و توسعه را به صورت ائتلافی عنوان کرد و گفت: باید منتظر ۱۹ بهمن برای ائتلاف باشیم اما جمع‌بندی که در حزب شده این است که هر کجا کاندیدای اعتدال و توسعه باشد از او حمایت می‌کنیم.

وی افزود: معتقدیم از راه تعامل سازنده و روابط مطلوب با کشورهای دیگر یک فضای مناسب خواهیم داشت، ضمن اینکه باید به حقوق شهروندی پایبند باشیم و توزیع مدیریت نیز بین شایستگان و افراد معتدل باشد.

نوبخت با تاکید بر اینکه با وجود تحریم مجدد امکان توسعه از ما گرفته شده ، افزود: ما فرزندان ایران هستیم و دلبسته غرب و آمریکا نیستیم و تمام تلاش ما در دولت قبل این بود که تحریم‌ها را برداریم و  اگر اجازه داده می‌شد می‌توانستیم کار انجام دهیم، با آدمی مثل ترامپ نمی‌شد حرف زد اما نفر بعدی می‌خواست مذاکره انجام گیرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در پایان گفت: طی دو سال گذشته ساکت بودم اما یک سینه سخن داشتم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34540

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: