نقش تأثیرگذار فرهنگ در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه

باز باران خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرهنگ را محور همه فعالیت‌های جامعه خواند و گفت: برای توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه توجه به فرهنگ می‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر، فیروز فاضلی،در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: صداقت، سلامت و کار مبنای انتخاب مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان‌ها بوده که انتظار داریم در این راستا تلاش کنند که نبود هریک از آنها، اختلال در فرهنگ آن سازمان را به همراه خواهد داشت.

وی، فرهنگ را محور همه فعالیت‌های جامعه خواند و افزود: برای توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه توجه به فرهنگ می‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش و رسالت خبرنگاران و رسانه‌ها در تقویت و انتقال فرهنگ بومی جامعه تصریح کرد: وقتی پروژه‌ای در جامعه تعریف می‌شود برای بهینه استفاده کردن آن توسط مردم لازم است تا بودجه‌ای برای فرهنگ‌سازی آن طرح هم در نظر گرفته شود.

فاضلی ضمن تشکر از اهالی رسانه، از اعضای خانه مظبوعات خواست؛ به عنوان رابط خانه مطبوعات با اداره فرهنگ و ارشاد همکاری داشته و با ایجاد NGO با مجوز فرمانداری شهرستان و ثبت آن با عنوان “کانون” اقدام و یا رابط خانه مطبوعات شوند.

وی خطاب به اصحاب رسانه حاضر در نشست گفت: امیدوارم با کمک رییس جدید اداره شهرستان، لحظه به لحظه بر رونق تان افزوده و انتظار ما از رودسر این است همانطور که در مراکز دانایی حضور قدرتمندی دارید با همین قلم هایتان، لحظه به لحظه بر حضورتان در خانه مطبوعات نیز افزوده و سهم خود را به عرضه بگذارید و محبوبیت و مقبولیت پیدا کنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: انصافا آقای فلاح رنجبر در این مدت در تعیّن این سازمان تلاش کرد و هر سازمای اول باید تعیّن داشته باشد و فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان مدیریت ایشان به این تعیّن رسید و در ادامه راه باید از زحمات ایشان بهره ببریم.

فاضلی ادامه داد: آقای عباس نژاد ذاتا فرهنگی هستند و مطمئنم این فرد سیاستهای فرهنگی و هنری دولت در شهرستان را اجرایی خواهند نمود.

وی در پایان اذعان داشت: انتظار داریم که تعامل با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش یافته و موضوع شورای فرهنگ عمومی نیز به جد پیگیری شود.

فرماندار رودسر نیز در این مراسم گفت: زیربنای فعالیتهای فرهنگی ما در شهرستان را «فرهنگ و ارشاد اسلامی» تشکیل می دهد و بنده به دنبال تقویم فرهنگی در شهرستان هستم و از رییس جدید اداره انتظار دارم، این تقویم را با همکاری دیگر ادارات و مراکز فرهنگی در قالب یک تیم فرهنگی تهیه نمایند.

اسمعیل پور ادامه داد: زوایای ناشناخته فرهنگ و هنر رودسر را دنبال و پیشنهاد بنده در این حوزه “چاپ کتاب در مورد رودسر” بوده و با تمام توان از این کار فرهنگی حمایت خواهم کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر اذعان داشت: دفتر کانون خبرنگاران و کانون مطبوعات باید در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و اخبار و جلسات و نقد اخبار در آنجا با مسئولیت ارشاد اسلامی انجام پذیرد.

وی اشعار داشت: رسانه ها بازوی ارشاد و ارشاد حامی رسانه هاست و بازوی من، ارشاد و رسانه ها می باشند.

فرماندار رودسر در پایان ضمن قدردانی از رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، تصریح کرد: در چند ماهه که در رودسر حضور دارم فعالیت ایشان چشمگیر بود و جا دارد از عملکرد ایشان تشکر و قدردانی کنم.

گفتنی است در این نشست کمال عباس نژاد به‌عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر معارفه شد و از زحمات علی فلاح رنجبر قدردانی به عمل آمد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=682

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: