جوان و رقبای او در دنیای پیشرفته

امروزه در جهان انسان هایی پیروز هستند که دارای ارزش های محکم و استوار باشند. شما باید این اعتقادات را از جوانی در خود پدید آورده و تقویت کنید. بنابراین از جوانان انتظار می رود که عقاید مستحکم و پایداری را برای خود ایجاد کرده و به وسیله آنها در دنیای پیشرفته و تحولات سریع و مهیج آن به پیش بروند.
– رقبای سرسخت
رقبای شما در جهان دوستانتان نمی باشند، بنابراین باید توانایی های پنهان خود را کاملا تقویت کرده و چشمان خود را به روی واقعیت ها باز کنید. فراموش نکنید جوانان سراسر دنیا، رقبای نیرومند و سرسخت شما هستند و قصد دارند همانند شما قهرمانان و رهبران دنیای آینده باشند.
– رقیبان واقعی و ناشناخته
آنان به همین منظور با جدیّت و تا پاسی از نیمه شب مشغول مطالعه، تحقیق و پژوهش بوده و مدام بر صفحه کلید کامپیوتر خود انگشت می کوبند. رقبای ناشناخته، رقیبان واقعی شما هستند. برای این که بدانید چگونه در جامعه بین المللی پیشگام شوید، لازم است که به چند نکته توجه کنید:
نکته اول: فراگیری زبان های خارجی
ابتدا ضروری است که زبان های خارجی را یاد بگیرید تا بتوانید با سایر ملل ارتباط برقرار کنید. حداقل نیاز دارید که زبان انگلیسی را به طور سلیس صحبت کنید و به یکی از زبان های مهم دیگر دنیا مانند چینی، عربی، فرانسوی، روسی، ژاپنی، آلمانی و یا اسپانیولی تسلط کامل داشته باشید. اگر چنین نکنید به محض ورود به یک کشور خارجی، به یک انسان کر و لال تبدیل خواهید شد.
البته خیلی بهتر بود که سایر ملت ها، زبان فارسی را یاد می گرفتند، اما اطمینان دارم که اگر در سطح جهانی صاحب قدرت اقتصادی و سیاسی مناسبی شویم، تعداد زیادی از مردم دنیا به آموختن زبان فارسی روی خواهند آورد.
اما چون این موضوع احتمالا در آینده دور اتفاق خواهد افتاد، معتقدم که ایرانیان باید دریادگیری سایر زبان ها کوشش فراوان داشته باشند تا بتوانند در صحنه های بین المللی فعالانه حضور یابند.
نکته دوم: استفاده از رایانه و…
در مرحله بعد، توانایی استفاده کامل از رایانه و هدایت انواع وسیله نقلیه است. هر فرد آینده نگری باید برای مقابله با هر وضعیتی، آمادگی کامل داشته باشد. چون امور غیر قابل پیش بینی، هر لحظه، قابل وقوع هستند. اکنون در تمام دنیا، رایانه، در زمره ابزار مورد نیاز خانه، مدرسه و تقریبا تمام محیط کار، قرار دارد. شما باید مهارت های جدید را فرا بگیرید تا هنگام روبرو شدن با تحولات جامعه مدرن، سرگردان و وحشت زده نشوید.
نکته سوم: فراگیری انواع مهارت های لازم
در مرحله سوم، فراگیری مهارت های دیگری که شما را برای ایفای نقش اول در صحنه جهان آماده می سازد. این مهارت ها عبارتند از: افزایش استعداد از راههای گوناگون، بالا بردن سطح اعتماد بنفس در دشواری ها و تردیدها و تقویت نیروی اراده برای مقابله با هر فرد و موقعیتی که شما را تهدید می کند.
نکته چهارم: کار در مناطق سخت و دشوار
در مرحله چهارم، از کار در مناطق سخت استقبال کنید و در آنجا به کسب مهارت و تجربه بپردازید. اگر کسی طاقت تحمل و توان انطباق با ماموریت های دشوار را داشته باشد، یقینا به هر جای دیگر که قدم گذارد، موفق خواهد بود.
– عوارض انحطاط تمدن ها
اخیرا بسیاری از مردم، پاره ای از پدیده های دنیا را عوارض انحطاط تمدن و فرهنگ های بزرگ می نامند. به گواهی تاریخ، این اصل شامل همه تمدن ها و فرهنگ های دنیا بوده است.
در نتیجه این عوارض، خلاقیت جامعه ضعیف شده، اخلاقیات رو به زوال می رود و فلسفه«خوش باشیم» در کل جامعه شیوع پیدا می کند. ما اغلب این پدیده ها را بیماری های خاص جوامع پیشرفته می دانیم. بسیاری از مردم دنیا، نگرانی خود را نسبت به رواج این عوارض و پدیده ها در جامعه معاصر آمریکا، اروپا و ژاپن، صریحا ابراز داشته اند.
پرهیز از آموختن موارد منفی و زیان آور
بی تردید ما موظفیم تا حد امکان از ملت های پیشرفته، علم و صنعت بیاموزیم ولی هیچ نیازی نداریم که موارد زیان آور و منفی را هم از آنان الگو برداری کنیم. متاسفانه روند متداول در بین جوانان امروز ایرانی، تایید پذیرش بدون قید و شرط هر نوع سبک زندگی غربی است. ولی شما جوانان هیچ نیازی به تقلید روش های نامطلوب و غیر صحیح ندارید.
– خروج کشورهای از صحنه اصلی رهبری جهان
البته کاملا صحیح است که ملت های یاد شده، نقش رهبری را در صحنه دنیا ایفا نموده اند اما به خاطر داشته باشید که از این پس کشورهای پیشرفته غربی تدریجا از صحنه اصلی دور خواهند شد. زیرا این کشورها دیگر پیر و فرسوده اند، در عوض ما جوان و نیرومندیم. حال اگر جوانان ما از شیوه سالخوردگان آنها تقلید کنند، به جای آمادگی برای ایفای نقش اول، همراه با آنان باید صحنه را به طور کامل ترک نمایند.
– ایرانی؛ خدمتگزار بشریت
بنابراین باید بتوانیم به بهترین شکل، بار مسئولیت های خود را به منزل برسانیم و فراموش نکنیم که ایرانی در هر جای دنیا که باشد می تواند به اهداف والای خویش که خدمت به بشریت و افزایش کیفیت سطح زندگی انسان ها می باشد، دست یابد و این نکته در تاریخ کشور ما و در سطح جهان، بارها به ثبت رسیده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1437

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: