جذب اعتبارات اشتغالزایی شهرستان خمام نیازمند شتاب بیشتری است

باز باران خبر/ مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: جذب اعتبارات اشتغالزایی شهرستان جدید التاسیس خمام نیازمند شتاب بیشتری است.
به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری خمام در فرمانداری این شهرستان افزود: با توجه به عدم استقرار برخی از دستگاههای اجرایی در شهرستان پیگیری های مربوط به جذب و پرداخت تسهیلات با کندی همراه است که نیازمند توجه بیشتر دارد.
وی اظهار کرد: مقدار اعتبارات تعیین شده براساس برش شهرستانی در زمینه اشتغال خانگی – تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی و یا سایر موارد از طریق ادارات مستقر در شهرستان رشت انجام نی گیرد که ضمن محفوظ ماندن سهم شهرستان خمام پیگیری ها باید شتاب بیشتری داشته باشد.
وی اظهار داشت: از محل تسهیلات منابع تبصره ۱۶مربوط به اشتعالزایی نهادهای حمایتی بالغ بر ۱۱میلیارد تومان تسهیلات به خمام در سال جاری اختصاص یافته است که چند برابر سال قبل است.
وی گفت : با توجه به افزایش اعتبار مشاعل خانگی در استان گیلان سهم شهرستان تمام هم قابل توجه است که متقاضیان می توانند برای تهیه امکانات کسب و کارهای خانگی از طریق شرکت های پشتیبان و فردی اقدام کنند.
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گداری و اشتغال استانداری گیلان با تاکید بر پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان و تسریع در ارایه خدمات بانکی به انان گفت: باید از هرگونه تفسیر و اعمال سلیقه در پرداخت تسهیلات خود داری و تنها بر اساس ضوابط تعیین شده و دستورالعمل بانک مرکزی عمل شود.
رنجکش افزود: سقف پرداخت تسهیلات کم بهره ررای اشتغالزایی امسال به ازای هر نفر ۱۰۰میلیون تومان است که با معرفی کمیته فنی مربوطه پرداخت خواهد شد و بانک ها نیز براساس دستورالعمل بانک مرکزی برای این مبلغ با دو ضامن تسهیلات را پرداخت می نمایند.
وی با اشاره به عملکرد خوب سال گذشته در همکاری و هماهنگی بین بانک ها و دستگاههای اجرای در جدب و پرداخت این تسهیلات خواستار تسریع در این زمینه با توجه به مهلت کوتاه تا پایان سال شد.
وی خواستار برگزاری جلسات هفتگی با محوریت فرمانداری و پیگیری های لازم در این زمینه شد.
در این جلسه که مدیران استانی و شهرستانی دستگاههای اجرایی و بانک ها حضور داشتند فرماندار شهرستان خمام هم ضمن تقدیر از حضور مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتعال استانداری و هیات همراه جهت پیگیری وضعیت اشتغال و جذب اعتبارات این شهرستان گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه و خواستار پیگیری بهتر دستگاههای اجرایی و بانک ها در جذب اعتبارات شد.
بازدید از دو طرح سرمایه گذاری در شهرستان خنام در زمینه گردشگری و صنایع بسته بندی کشاورزی که از محل اعتبارات اشتعال روستایی تسهیلات دریافت کره بودند و بررسی مشکلات آنها از دیگر برنامه های سفر مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان و هیات همراه بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21793

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: