بودجه پروژه کتابخانه مرکزی رشت به صورت پلکانی تخصیص می یابد

معاون توسعه مدیریت استانداری گیلان، با اشاره به وضعیت منابع مالی در سال جاری، اظهار امیدواری کرد: با اختصاص بودجه کافی به صورت پلکانی پروژه کتابخانه مرکزی رشت تکمیل و به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و مردم فرهنگ دوست گیلان اهدا خواهد شد.

به گزارش باز باران خبر، فاطمه تنهایی در جریان بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت که به منظور بررسی وضعیت این پروژه بزرگ فرهنگی صورت پذیرفت، اظهار کرد: پروژه مذکور در صورت تکمیل می تواند سهم عمده ای در رفع مشکلات استان در حوزه مطالعاتی ایفا کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان تنها بهره بردار پروژه کتابخانه مرکزی رشت در این زمینه نقش بارز و سازنده ای دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با اشاره به وضعیت منابع مالی در سال جاری، اظهار امیدواری کرد: با اختصاص بودجه کافی به صورت پلکانی این پروژه استانی تکمیل و به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و مردم فرهنگ دوست گیلان اهدا خواهد شد.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز، ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، تصریح کرد: کمبود فضای کتابخانه های عمومی موجود در رشت جوابگوی انتظارات و مراجعات مردم نیست.

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای هر مترمربع فضای کتابخانه مرکزی رشت درنظر دارد، گفت: با تکمیل و بهره برداری از این مجموعه کلیه فضای کامل کتابخانه مرکزی در اختیار مراجعین و علاقمندان به مطالعه قرار خواهد گرفت.

این مسئول فرهنگی به بخش های مختلف این کتابخانه عمومی نیز اشاره کرد و یادآور شد: دارا بودن بخش هایی نظیر گویا و بریل، سالن های مطالعه اختصاصی برای پژوهشگران، سالن های مجزای مطالعه برای بانوان و آقایان، بخش مستقل کودک و نوجوان، بخش مجزای مرجع، امانت و مخازن کتاب و نیز سالن های اجتماعات و جلسات از ویژگی های منحصر بفرد این مجموعه است.

کرمی همچنین به فضای اندک این مجموعه در مقایسه با کتابخانه های مرکزی مشهد، اردبیل، یزد و دیگر شهرستان ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: شهر رشت که روزگاری به عنوان شهر اولین ها و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران مطرح بوده و امروز بسیاری از افتخارات خود را مدیون وجود فرهیختگان این دیار است، می تواند با هم افزایی میان مسئولین و دست اندرکاران صاحب مجموعه ای فرهنگی تحت عنوان «کتابخانه عمومی مرکزی رشت» شود، اما تکمیل این بنا در مقایسه با برخی از شهرها که پیشینه ای فرهنگی چون رشت ندارند سهم اندکی در رفع مشکلات در حوزه سرانه فضای مطالعه ایفا خواهد کرد.

وی همدلی موجود در بین مسئولین استانی، نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس و مسئولین اجرایی را در سال جاری را در راستای اتمام این کتابخانه عمومی بسیار سازنده دانست.

dav

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2678

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: