جامعه امروز بشری نیازمند آرمان ها و آموزه های علی(ع) است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) شب های ماه رمضان را بهترین شب ها و شب های قدر را بهترین فرصت برای بهره برداری از ماه رمضان دانست و تصریح کرد: شب قدر برای انسان ها یک معجزه است، زیرا می تواند بهره ۸۰ ساله ببرد و این معجزه هر سال اتفاق می افتد.

به گزارش باز باران خبر، آیت الله رضا رمضانی در ویژه برنامه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که به صورت زنده در اینستاگرام برگزار شد، حضرت امیرالمومنین علی(ع) را تجسم عدل و حقیقت دانست و اظهار کرد: جامعه امروز بشری نیازمند آرمان ها و اندیشه ها و آموزه های علی(ع) است.

وی شب نوزدهم ماه رمضان را زمینه ساز درک شب قدر دانست و افزود: انسان باید بتواند به بهترین شکل از ظرفیت شب های قدر استفاده کند، زیرا احیای شب های قدر فقط جنبه ظاهری ندارد و مهم احیای قلب و احیای فکر و احیای عقیده و احیای زندگی است.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، شب های ماه رمضان را بهترین شب ها و شب های قدر را بهترین فرصت برای بهره برداری از ماه رمضان دانست و تصریح کرد: شب قدر برای انسان ها یک معجزه است، زیرا می تواند بهره ۸۰ ساله ببرد و این معجزه هر سال اتفاق می افتد.

آیت الله رمضانی، شب های قدر را شب های دعا کردن و با خدا حرف زدن دانست و گفت: شب های قدر شب های قدردانی است و باید خودمان را به قرآن عرضه کنیم و با انسان کامل ارتباط داشته باشیم، زیرا شناخت و محبت نسبت به ائمه معصومین(ع) ضرورت دارد. ائمه واسطه فیض و عصاره الگوهای فضائل بشری هستند و ما باید از ائمه درس فضیلت بگیریم.

وی با بیان اینکه در شب های قدر باید زمینه درک و فهم قرآن و تفکر و تعقل و تدبر در آیات را فراهم کنیم، متذکر شد: یکی از مهمترین اعمال در شب های قدر استغفار و توبه و طلب آمرزش است لذا انسان باید باور داشته باشد که خدا توبه را می پذیرد و انسان توبه کار را دوست دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خوش گمانی را غیر از ساده لوحی دانست و عنوان کرد: یک انسان مومن مسلمان عاقل ملتزم به احکام و شریعت باید خوش گمان باشد، زیرا خوش گمانی زمینه یک حیات سالم را برای انسان فراهم می کند، اما بدگمانی زمینه ساز یک زندگی نازیبا برای انسان است.

وی با بیان اینکه خوش گمانی در سلامت زندگی و نشاط زندگی انسان نقش ایفا می کند، ادامه داد: خوش گمانی نسبت به خداوند لطف الهی را به دنبال خواهد داشت و می تواند زمینه استجابت دعا را فراهم کند. یک مومن اگر در مسیر بدگمانی قدم بردارد مومن نیست.

آیت الله رمضانی، خوش گمانی را سبب جلب و جذب رحمت و غفران الهی دانست و خاطرنشان کرد: انسان بدگمان بیمار است و بدگمانی بطلان عبادت، اعتماد نداشتن، نابودی ایمان، ترس، بخل و حرص را به دنبال دارد. همچنین تیرگی درون، سوءتفاه،غلبه تباهی بر جامعه مجالست با بدان ریشه های بدگمانی را تشکیل می دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=9847

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: