تقویت اعتقادات دینی در توسعه جامعه‌ای ارزش‌مدار موثر است

استاندار گیلان با بیان اینکه چهار رکن خانواده، مدرسه، مسجد و محله بیشترین تأثیر را به ویژه در سنین پایه برای آینده‌سازان کشور دارند، گفت: به یقین تقویت ارتباط این ارکان با اعتقادات دینی می تواند در توسعه جامعه‌ای منظم، منضبط و ارزش‌مدار بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در پنجمین اجلاس استانی نماز که با عنوان نماز و مدرسه و با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد، افزود: خصلت‌ها و ارزش‌هایی مانند امانتداری، صداقت و راستگویی و خدمت به مردم از جمله خصائص و رفتارهای انسانی محسوب می‌شود اما نماز ، علامت دین و چهره تمام نمای اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: ایمان به خدا، اعتقاد به حق و عمل به دستورات الهی جوهر دین است، اما نماز حقیقتاً پرچم دین به شمار می‌رود و همانگونه که کشورهای جهان با پرچم‌شان شناخته می‌شوند، دین بدون نماز قابل شناخته شدن نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: از مجموعه آموزش و پرورش، این خانواده بزرگ که در قریب به اتفاق خانواده‌ها نمایندگانی به نام دانش آموز دارد انتظار دارم در ترویج فرهنگ تعالی بخش نماز و ارزش‌های دینی اقدامات موثرتری را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: این تقویت ارتباط موثر می‌تواند به صورت همزمان به ارتقاء دانش و آگاهی‌های عمومی والدین بیانجامد و در آینده نیز این دانش‌آموزان فعلی والدینی برای کودکان، نوجوانان و آینده سازان دیگر باشند.

دکتر زارع با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه خطیر و رسالت بزرگی در ترویج نماز بر عهده دارد، افزود: آموزش و پرورش می‌تواند با بهره‌مندی از آموزه‌های دینی خصوصاً در مقاطع پایه، پیش‌دبستانی و دبستان اقدامات مفیدی را انجام دهد و با بهره‌مندی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه نیز در همان مسیر گام بردارد.

دکتر زارع بر ضرورت توجه جدی به سبک زندگی اسلامی و ایرانی به صورت فعالانه و خلاقانه که از سفارشات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری است، تأکید و اظهار کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی فعال در عرصه فرهنگی، اجتماعی و دینی در ترویج تعالی بخش نماز بیشتر کوشا باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگرپذیری استان گیلان و میزبانی از تعداد قابل توجهی از مهمانان، گردشگران و مسافران در طول سال گفت: اگر اماکن عمومی، مجتمع‌ها، سکوهای نماز و مساجد بین‌راهی، تمیزتر، مجهزتر و مهیای برگزاری نماز جماعت باشد، گامی موثر در راستای ترویج نماز است.

نماینده عالی دولت در گیلان به اقدامات صورت‌گرفته در بازسازی نمازخانه‌های مدارس و تجهیز آنان به وسایل گرمایشی، سرمایشی و فرش‌های سجاده‌ای در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امیدوارم ضمن رفع نواقص در برخی نمازخانه‌های مدارس، پروژه‌های نیمه تمام مرتبط با این بخش با برنامه‌ریزی لازم تا پایان دولت دوازدهم تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در مدارسی که زمین برای احداث نمازخانه وجود دارد باتوجه به محدودیت‌ در آغاز پروژه جدید، از ظرفیت خیران این حوزه استفاده شود.

استاندار گیلان به حضور اهل تسنن و تشیع در نمازهای جماعت در کنار یکدیگر اشاره و خاطرنشان کرد: این وحدت و دوستی که بین مذاهب در استان گیلان وجود دارد باید به نحو شایسته اطلاع‌رسانی شود.

وی با تأکید بر استمرار نظارت و بازدید از اماکن عمومی برگزاری نماز توسط فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران و رفع نواقص، افزود: امیدوارم پرداختن به موضوع نماز صرفاً محدود به ایام برگزاری این اجلاس نباشد بلکه به عنوان یک گفتمان و نیاز جامعه در فصول مختلف سال باشد.

دکتر زارع اضافه کرد: تجهیز، تعمیر و نگهداری مساجد، نمازخانه‌ها و تفرجگاه‌ها، سواحل و پارک‌ها باید با اهتمام ویژه به آن توجه شود و فرمانداران و شهرداران با همکاری ستاد اقامه نماز بر اجرای صحیح آن نظارت کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5395

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: