بسیاری از محصولات کشاورزان در حال فاسد شدن است و دولت هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد

باز باران خبر/ نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با انتقاد از بی برنامه بودن دولت در حوزه کشاورزی ، گفت: طی ۵ ماه گذشته ۷۰۰ میلیون دلار برنج وارد کشور شده در حالی که معاون اول رئیس جمهور نسبت به عدم واردات تذکر داده بود.

به گزارش صبح مجلس، سید کاظم دلخوش در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت روز مادر و ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، میلاد حضرت مسیح و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهادت سید رضی موسوی، عنوان کرد: تعجب می‌کنم از دولت که به بخش‌های توجه دارد ولی به بخش‌های دیگر هیچ توجهی ندارند، مخصوصاً وزارتخانه‌هایی که در بحث ارزاق مردم و کشاورزی مسئولیت دارند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در مجلس افزود: کشاورزان ما زحمتکش‌ترین افراد در کشور هستند ولی امروز به لحاظ آب در مناطق محروم دچار گرفتاری شدیم با این حال تأمین ارزاق مردم را با رنج و زحمت بسیار انجام می‌دهند که زندگی نیازهای مردم را تامین کنند.

وی ادامه داد: در استان‌های شمالی و برخی دیگر از استان‌ها بحث برنج یکی از مباحث مهم بوده من متاسفم با وجود تذکر معاون اول رئیس جمهور که قرار بود واردات برنج انجام نشود، بیش از ۷۰۰ میلیون دلار طی ۵ ماه گذشته برنج وارد کشور شده است. آقای وزیر جهاد کشاورزی با کشاورزان ما چه می‌کنید!

دلخوش افزود: در حوزه چای نیز ۵ ماه پیش تذکر دادیم و در خصوص موضوع گوجه و محصولات دامی نیز تذکراتی دادیم ولی دولت هیچ توجهی ندارد. وزارت جهاد کشاورزی و دولت هیچ برنامه‌ای برای این بخش ندارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی رها شده است، گفت: آقای رئیس جمهور در ایام عید به مشهد رفتید که مشهد ۶ میلیون جمعیت دارد و دو میلیون مسافر داشت ما در گیلان ۲ میلیون جمعیت داریم و ۶ میلیون مسافر، ولی حتی یک بار سوال نشد مردم در ارتباط با نان و ارزاق خود چه می‌کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: بسیاری از محصولات کشاورزان در انبارها مانده و در حال فاسد شدن است و دولت هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد.

وی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در مورد ارز امروز شنیدیم که در کشور ۶ الی ۷ مدل ارز وجود دارد، وجود ۲ مدل ارز در کشور فساد آور است چطور ۶ الی ۷ مدل ارز در کشور وجود دارد.

دلخوش ادامه داد: در بحث مدیریت لایحه خدمات کشوری و حقوق کارکنان دولت نیز باید توجهات لازم صورت گیرد و مشکلات کارکنان دولت برطرف شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: در زمینه تهاتر نفت نیز باید بخش‌های مختلف کشور از جمله مجموعه تشخیص مصلحت نظام و مجلس کمک کنند تا این اقدام با سهولت بیشتری انجام شود./

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34034

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: