تامین اجتماعی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی خود را به بیمارستانها پرداخت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت بدهی۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود به بیمارستان ها و مراکز دانشگاهی خبر داد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری شنبه شب به همراه استاندار در جریان دیدار با پرستاران و پزشکان بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت گفت : یکی از اقدامات از قبل برنامه ریزی شده؛ موضوع پرداخت مطالبات وزارت بهداشت بود که بدین منظور از تیرماه پارسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بنا به اعلام وزارت بهداشت به بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاهی بدهکاری داشتیم که با احتساب هزینه کرد جاری ماهیانه در پایان اسفند ماه، مبلغ  ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب همه مطالبات رسیدگی شده دانشگاه های علوم پزشکی که مورد تاکید رییس جمهور نیز بود، به صورت نقد و اسناد خزانه تسویه شد.

سالاری در ادامه تعداد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را حدود ۴۳ میلیون نفر عنوان و تصریح کرد: به این جمعیت دو نوع خدمات درمانی ارائه می کنیم که نخست خدمات مستقیم از طریق بیمارستان ها و مراکز درمانی ملکی است که در این راستا ۷۷ بیمارستان و بیش از ۳۰۰ مرکز درمانی در سراسر کشور داریم.

  وی اظهار کرد: از روز  نخست طرح شیوع کرونا به همه این مراکز اعلام کردیم که همکاری کامل و بدون قید و شرطی را با تبعیت کامل از دانشگاه علوم پزشکی در بحث کرونا داشته باشند.

 وی خدمت دیگر را موضوع خرید خدمات دانست که از همه مراکز درمانی موجود انجام می شود.

وی ادامه داد: در مراکز ملکی این طور نبود که صرفا بیمه شدگان این سازمان را سرویس دهیم بلکه خدمات درمانی برای عموم ملت در همه آنها از جمله بیمارستان رسول اکرم رشت رایگان بود.

سالاری با بیان اینکه در سال ۹۸ با تلاش همکاران سازمان سرعت بیشتری در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردولتی سراسر کشور صورت گرفت، گفت:  با استفاده از منابع داخلی سازمان حدود ۱۰هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۸ از این بابت پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع این اقدامات موجب ارتقاء اعتبار دفترچه‌های درمانی بیش از ۴۳ میلیون بیمه شده سازمان می شود و با تقویت توان مالی این مجموعه ها موجب بهبود خدمت رسانی آنها به عموم مردم می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان با اشاره به اولین برنامه عمومی خود در سال جدید در بازدید از بیمارستان رسول اکرم گفت: فعالیت کادر درمانی، اداری و خدماتی کشور در این شرایط معنایی جز ایثار و خدمت فداکارانه ندارد و باید ضمن قدردانی از آنها شرایط را برای فعالیت تسهیل و مشکلاتشان را کاهش دهیم.

خدمات ارزنده کادر درمان شایسته تقدیر است

 استاندار گیلان نیز در این بازدید گفت : مسئولان و مردم فهیم استان قدردان همه خدمات ایثارگرانه و زحمات فداکارانه کادر درمان هستند و تلاش‌ها و خدمات ارزنده و فداکارانه کادر درمان اعم از خصوصی، دولتی و تامین اجتماعی در مبارزه و مقابله با بیماری کرونا شایسته تقدیر وافر است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت همه توصیه های بهداشتی، خودمراقبتی و دیگرمراقبتی از سوی همگان ابراز امیدواری کرد : کادر درمان که در روزهای گذشته با تمام ظرفیت، تلاش سخت و طاقت فرسا را انجام دادند؛ زودتر به شرایط طبیعی و عادی برگردند و در راستای ارتقاء سلامت به وظایف معمول خود بپردازند.

 ارسلان زارع استاندار گیلان و مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین  اجتماعی همزمان با فرا رسیدن مبعث پیامبر اسلام (ص) از بخش های مختلف بیمارستان رسول اکرم رشت، بازدیدی مشترک داشته و با بیماران بستری در این مرکز درمانی بویژه بیماران مبتلا به کرونا و بیماری های تنفسی گفت وگو کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8462

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: