عدم توجه به کمبود های زیر ساختی صادراتی گیلان موجب فرصت سوزی شده است

باز باران خبر/ مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گداری و اشتغال استانداری گیلان گفت: عدم توجه به موقع نسبت به کاستی های مربوط به زیر ساخت های صادراتی گیلان موجب فرصت سوزی از ظرفیت های ملی این استان شده است.
به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در جلسه هماهنگی و برررسی مشکلات صادراتی گیلان در اتاق بازرگانی این استان افزود: برخورداری گیلان از مرزهای چندگانه ابی – زمینی- ریلی و هوایی و همسایگی با کشورهای حاشیه دریای کاسپین در کنار بنادر فعال ان در استارا – انزلی و منطقه ازاد از مزیت های بالایی لست که کمتر جایی این موقعیت را دارا است.
وی اظهار داشت: این ظرفیت ملی می بایست در کانون توجه بیشتری از سوی مراکز و نهادهای تصمیم گیری کشور قرار گیرد تا شتاب بیشتری به صادرات کشور در حوزه دریای کاسپین – قفقاز و اوراسیا ایجاد شود.
به گفته وی – برغم تلاش های بسیار برای ایجاد زیر ساخت های مناسب در بهره مندی از ظرفیت های استان در بخش تجارت متاسفانه عدم تکمیل به موقع زیر ساخت ها و تجهیز کامل ناوگان حمل و نقل و وجود برخی کاستی ها در خدمات رسانی در این زمینه موجب شده است تا بهره وری از این مزیت ها بویژه در بازه زمانی مورد نیاز
با کندی روبرو شود.
وی افزود : ژئو پلیتیک منطقه اکنون در حال تغییر است و با توجه به پیمان های متعدد همکاری بین کشورها بویژه رقبای ایران در آینده معلوم نیست سرمایه گذاری های انجام شده بتواند از کارایی لازم و مناسب برخوردار باشد.
رنجکش ادامه داد : تا دیر نشده نبض بازار های هدف باید با تسهیلگری در خدمات و تکمیل نیازمندی ها و زیر ساخت های مورد نیاز و با ابتکار عمل در کاهش هزینه های صادراتی و کاهش قیمت های تمام شده در کنار حضور به موقع در بازار و صادرات کالای ایرانی در اختیار کشور قرار گیرد.
وی همراهی و همکاری های متقابل دستگاههای اجرایی و تجار و بازرگانان در راستای نامین منافع ملی و تدوین استراتژی مناسب برای صادرات و برداشتن مشکلات را مهمترین راهکار در رسیدن به اهداف صادراتی عنوان کرد.
در این جلسه که مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه حمل و نقل و صادرات و رییس اتاق بازرگانی گیلان و نمایندگان صادر کنندگان حضور داشتند بر ضرورت رفع مشکلات و دسترسی به تجارت آسان تاکید شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21767

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: