افتتاح خانه موزه میرزا کوچک خان در روز رشت

باز باران خبر/ معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: خانه موزه میرزا کوچک خان در روز رشت (۱۲ دی ماه) به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش باز باران خبر ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: مرمت خانه تاریخی میرزا با پیگیری و همکاری مشترک شهرداری رشت به منظور تبدیل شدن به خانه موزه میرزا کوچک خان انجام شده است.

او با بیان اینکه افتتاح و بهره برداری رسمی آن برای ۱۲ دی ماه، روز رشت برنامه ریزی شده است، افزود: ساماندهی، مستندسازی و صیانت از مجموعه میراث میرزا کوچک خان و نهضت جنگل در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: مجوز انتقال آثار مربوط به میرزا کوچک از قبیل لباس ها، تندیس‌ها، ظروف چوبی و … از اداره کل موزه‌های وزارتخانه متبوع در دست اقدام است و با توجه به ایجاد خانه موزه میرزا آثار این مبارز نستوه از موزه رشت به این مکان انتقال خواهد یافت.

جهانی مرمت و ساماندهی مقبره میرزا کوچک خان در سلیمانداراب رشت را نیز از اقدامات مشترک اداره کل و شهرداری رشت دانست و ادامه داد: اجرای طرح یادمان مشهد میرزا، اسلحه خانه گوراب زرمیخ صومعه سرا و اختصاص قسمتی از موزه شهرستان‌های مرتبط با نهضت جنگل به میراث و فرهنگ میرزا از دیگر برنامه‌های آتی این اداره است که در صورت تأمین اعتبار در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها وارد فاز اجرایی خواهد شد.

او یادآور شد: ساخت اِلمان دکتر حشمت در چله خانه با همکاری شهرداری رشت و مرمت و بازسازی ساختمان میرزا حسین خان کسمایی (موزه رشت) نیز از جمله اقدامات سال ۱۳۹۹ اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بوده است.

معاون میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه فاز اول مطالعات مربوط به موزه مشروطیت (ساختمان میرزا خلیل رفیع یا شورای شهر سابق) پایان یافته است، تصریح کرد: مطابق با رایزنی‌های انجام شده در صورت تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، عملیات اجرایی این پروژه نیز انجام خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16786

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: