کتاب اردیبهشت می تواند پایگاه فرهنگی خوبی برای رشت و گیلان باشد

مراسم‌ افتتاح اردیبهشت به مدیریت سروش صحت در رشت برگزار شد.

به گزارش اختصاصی بازباران خبر ، در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان، نویسندگان و مسئولین استان برگزار شد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، استاد ناصر مسعودی خواننده نامدار استان و هوتن شکیبا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشور نیز حضور داشتند.

سروش صحت مدیریت کتاب اردیبهشت در آیین افتتاح این مرکز در پاسخ به سوالی راجع به ایده راه اندازی این مجموعه در رشت گفت: ما در اصفهان شهر کتابی به اسم اردیبهشت داشتیم و پس از آنکه در آنجا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، تصمیم گرفتیم که این حرکت فرهنگی را در دیگر شهرهای ایران نیز انجام دهیم. از آنجایی که شهر رشت، شهری است که من آن را بسیار دوست دارم و شهری زنده و فوق العاده زیبا و خیلی خیلی فرهنگی است و قدمت فرهنگی شهر رشت با هیچ جایی در کشور قابل مقایسه نیست، با همفکری همکاران بنده در مجموعه اردیبهشت به این نتیجه رسیدیم که دایر کردن کتاب اردیبهشت می تواند پایگاه فرهنگی خوبی برای شهر رشت و استان گیلان باشد. با توجه به علاقه زیادی که به این شهر دارم فکر و ذکرم شده بود که این اتفاق بیفتد و خوشحالم از اینکه امروز این اتفاق خوب رخ داد.

وی ادامه داد: کتاب اردیبهشت در رشت شامل کتاب، کتاب کودک و نوجوان، لوازم تحریر، کافی شاپ و محلی برای نشست های فرهنگی است.

صحت در خصوص برنامه های این مجموعه در آینده گفت: ما نشست های مختلف فرهنگی و دعوت از نویسندگان، مترجمین، اهل تحقیق، اهالی موسیقی، هنرهای تجسمی، فلسفه، نقد، فیلمنامه نویسی، کارگردان ها، نمایش فیلم و… را در برنامه داریم. به نوعی مشابه کارها و اقداماتی که در اصفهان انجام شده در رشت نیز صورت خواهد گرفت و پاتوقی فرهنگی برای علاقمندان به هنر و فرهنگ خواهد بود. علاقمندان از طریق صفحه اینستاگرام اردیبهشت می توانند پی گیر برنامه های این مرکز باشند.

سروش صحت که در چند سال اخیر با برنامه تلویزیونی کتاب باز در شبکه نسیم فرهنگ سازی خوبی در زمینه کتاب داشته در پاسخ به این سوال که جامعه ای که با کتاب مانوس شود چقدر از آسیب های اجتماعی مصون است گفت: کتاب زندگی های نزیسته است و ما با هر کتابی یک تجربه ای که شاید لزوما خودمان آن را تجربه نکرده باشیم را به تجربیات مان اضافه می کنیم و این بسیار ارزشمند است.

گفتنی است در این مراسم ناصر حاج محمدی شهردار و محمدحسن عاقل منش از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در صحبت های کوتاهی ضمن تبریک به سروش صحت و مجموعه اردیبهشت، ابراز امیدواری کردند که این مرکز بتواند منشا اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ رشت شود.
♦️گزارش: اکبر حیدرپور ♦️عکس: یایدا سیف زاده

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3929

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: