برخوردهای سلیقه ای و برداشت های نادرست از قانون موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود

باز باران خبر/ مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: برخورد های سلیقه ای و برداشت های نادرست از قوانین موجب افزایش ریسک سرمایه گداری برای سرمایه گذاران می شود.
به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و کمیته فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری شهرستان رضوانشهر افزود: درک درست از اثرات سرمایه گذاری و موانع پیش روی سرمایه گذاری ها در کنار استفاده از ظرفیت های قانونی برای رفع آنها از عوامل مهم کمک به تولید و پشتیبانی از سرمایه گذاران است.
وی افزود : قوانین و ایین نامه های مرتبط با اجرای سیاست ها در دستگاههای اجرایی برای تسهیل در امور و حمایت و پشتیبانی از فعالیت های قانونی تدوین شده اند و دولت با توجه به سیاست‌های ابلاغی و اهداف و برنامه ریزی ها تلاش دارد تا رونق اقتصادی و چرخه تولید و سرمایه گذاری ها فعال تر شود.
وی اضافه کرد: آنچه که موجب کندی سیاست های اجرایی در روند صدور مجوزها و یا پشتیبانی های تسهیلاتی می شود برخورد ها و رفتارهای فراقانونی و گاهی عدم آگاهی های لازم از شرایط سرمایه گذاری و قوانین است.
وی یاد آور شد: تمام تلاش ها باید در مسیر مانع زدایی و کمک به سرمایه گذاری ها با توجه به زنجیره ارزش هر سرمایه گذاری و نوع خدمات و اثربخشی های آن در منطقه باشد.
به گفته وی، تسهیلات وامی بسیاری در طول سال به متقاضیان از منابع مختلف پرداخت می‌شود و این بخشی از سیاست های حمایتی است اما پشتیبانی های لازم نیازمند تغییر در نوع نگاه و روشهای تسهیل گرانه برای به ثمر رسیدن سرمایه گذاری ها و استقبال از سرمایه گذاران است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان همچنین با اشاره به پرداخت بیش از ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات در دو سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در قالب طرح های توسعه پایدار روستایی، حمایت از نهادهای حمایتی و همچنین است کسب و کار های آسیب دیده است کرونا در رضوانشهر افزود: تنها در بخش تسهیلات پایدار روستایی ۳۰۰ طرح سرمایه گذاری اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری نیز بر اساس اولویت های تعیین شده و سیاست‌های ابلاغی تسهیلاتی نیز برای حمایت و پشتیبانی از اشتغال و سرمایه گذاری ابلاغ خواهد شد.
دکتر رنجکش با تاکید بر استفاده از از ظرفیت سازمان های اقتصادی در کشور یادآور شد: تفاهم‌نامه همکاری مشترکی نیز در سال گذشته از سوی استاندار گیلان و رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام منعقد شده است که فرصت بسیار خوبی برای بهره مندی از ظرفیت های این نهاد بزرگ اقتصادی کشور در استان است که با توجه به برش های شهرستانی برنامه ها رضوانشهر نیز باید از این فرصت استفاده کند.
وی همچنین پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و کمک به توانمند سازی جامعه هدف این نهادها را از اولویت های دیگر دولت در استان عنوان و خواستار همکاری دستگاه های اجرایی و همچنین بانک ها همانند گذشته در این زمینه شد.
وی به احیای واحدهای راکد در شهرستان رضوانشهر اشاره و خواستار تعیین تکلیف ۱۴ واحد غیر فعال در این شهرستان در امسال شد.
دکتر رنجکش همچنین به تعهد اشتغال شهرستان رضوانشهر در سال ۱۴۰۰ اشاره و گفت: امسال باید ۶۳۴ شغل جدید در این شهرستان ایجاد شود که در سال گذشته شاهد تحقق سهم تعیین شده بودیم.
در این جلسه که مدیران اجرایی استانی و شهرستان رضوانشهر حضور داشتند قاسمی فرمانداراین شهرستان پیرامون ظرفیت‌ها و فرصتهای سرمایه گذاری در رضوانشهر توضیحاتی ارائه و خواستار همراهی ها و رفع مشکلات در این زمینه شد.
بررسی مشکلات واحدهای سرمایه گذاری در شهرستان و بازدید از دو طرح اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی استان گیلان در زمینه پرورش کرم ابریشم و گاومیش از دیگر برنامه ها بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20075

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: