ارتقا فرهنگ دینی جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد

باز باران خبر/ جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده شهرستان با حضور دکتر قاسم نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و فرماندار لاهیجان برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر؛ محمود قاسم نژاد در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان لاهیجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و روز بصیرت، اظهار داشت: حماسه نهم دی که یک دهه از آن واقعه می گذرد، روز میثاق امت با ولایت بود.

وی با بیان اینکه میتوان با بهره گیری از خرد جمعی، شاهد کاهش در آسیب ها و مشکلات اجتماعی بود، اظهار داشت: در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، به دنبال آن هستیم تا سیاست ها، اولویت ها و دستور کارهای مطروحه در سطح کشور و استان را در شهرستان اجرا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف کشور، متفاوت می باشد، گفت: باید متناسب با وضعیت زیست بوم منطقه، در خصوص مشکلات تصمیم گیری شود.

قاسم نژاد، نگاه به سیاست های کلان، اولویت بندی ها و برنامه ها را ضروری دانست و گفت: تدوین و ترسیم طرح کار ملی کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، می تواند گام بزرگی در این زمینه باشد.

وی با تاکید بر تشکیل هیات های اندیشه ورز در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: با استفاده از ظرفیت صاحب نظران، نخبگان، سمن ها و دیگر اقشار به عنوان سرمایه ی اجتماعی و متناسب با چالش ها، می توان در کاهش آسیب‌ ها گام های موثری را برداشت.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه ایفای نقش سرمایه های اجتماعی می تواند به دولت کمک کند، گفت: راهکار ارتقا فرهنگ دینی و کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

قاسم نژاد، ترویج قانون گرایی و صیانت از حقوق شهروندی را جزو برنامه های کارگروه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اذعان داشت: این کارگروه باید با کنترل آسیب ها، کاهش آن را در دستور کار قرار دهد و به جای رفع مشکلات آسیب دیدگان به دنبال دفع آسیب های اجتماعی باشد.

وی آگاه سازی جامعه را حمله به آسیب دانست و گفت: ارائه خدمات مناسب پس از وقوع آسیب اجتماعی نیز باید در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گیلان به پژوهش های کاربردی در زمینه آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: مسائلی از قبیل مواد مخدر، مسائل اخلاقی، بیکاری، طلاق، نزاع و درگیری، تهیه و توزیع مشروبات الکلی و سرقت جزو اولویت های ما در آسیب اجتماعی استان است.

یونس محمودی، فرماندار لاهیجان نیز در این نشست اظهار داشت: لاهیجان جایگاه و خواستگاه گردشگری، کشاورزی و اقتصادی استان و کشور است.

وی با بیان اینکه محصولات استراتژیک و صادرات محور در لاهیجان تولید می شود، اظهار داشت: این شهرستان فرصتی مغتنم برای سکونت و حتی سرمایه گذاری مردم از سایر شهرهای کشور شده است.

نماینده عالی دولت در لاهیجان با بیان اینکه سند جامع زنان در لاهیجان تهیه شده است، گفت: هم اکنون بانک اطلاعاتی خبرگان و نخبگان این شهرستان نیز در حال تدوین است.

محمودی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و  مشکلات اقتصادی و تاثیر آن در شکل گیری انواع آسیب‌های اجتماعی، گفت: پیشگیری از آسیب‌ ها باید اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

شایان ذکر است جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان، و امور خانواده شهرستان لاهیجان روز سه شنبه با حضور محمود قاسم نژاد (معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان) و یونس محمودی (فرماندار لاهیجان) و روسای دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری لاهیجان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.


گزارش: اکبر حیدرپور

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17415

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: