آقای مدیرکل لطفا مطبوعات گیلان را دریابید؟!

   باز باران خبر/ اصحاب رسانه و به طور اخص مطبوعات و روزنامه ها از اینکه رسانه شان دیده نمی شود، شاکی هستند و تمام تلاش خود را بر این می گذارند که خبرها را هرچی سریعتر به مردم برسانند؛ غافل از اینکه خبرها شب قبل از چاپ نشریه از طریق کانال های تلگرامی، واتساپ، ماهواره ها و… پخش شده و مردم دیگر تمایلی به خواندن خبرهای تکراری ندارند. 

اما با این وجود و در دوره ای که رسانه های رسمی و غیررسمی همچون قارچ رشد کرده اند، چه باید کرد؟ اینکه از اعطای مجوز های جدید خودداری شود، آیا مشکل حل خواهدشد؟ 

در پاسخ به این پرسش با قاطعیت می توان گفت: خیر! چون تا زمانی که رسانه های بومی خبرهای کشوری را پوشش می دهند و رویدادهای کشوری را از سایت ها کپی و نشر می دهند، مردم دیگر سراغ روزنامه های استانی و بومی نمی روند! اما در این هیاهوی رسانه ای که مدام از سواد رسانه ای حرف زده می شود چه باید کرد؟ 

اعتقاد داریم آقای ثقتی، مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که اتفاقا دستی بر آتش دارد و همه خوب و بد این حوزه را به لحاظ عملکردی و تجارب زیادش به خوبی می داند، باید شرایط حال حاضر نشریه های فعال استان را سنجیده و ارزیابی کند و آنهایی که فعال هستند را با تمهیداتی و مشوق هایی به کار بهتر و ایده های نوآورانه ترغیب کند. 

وی باید ابتدا از همه نشریات مکتوب و رسانه های مجازی دارای مجوز استان بخواهد برای فرهنگ سازی مردم در همه حوزه ها تلاش کنند؛  ضمن اینکه از روزنامه ها و نشریاتی که اصول اولیه این نوع فعالیت را به خوبی رعایت می کنند (مثل انتشار سرمقاله، ستون های ثابت خواندنی، مصاحبه، تحلیل سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و…) حمایت مطلوبی کرده و آنهایی را هم که باری به هرجهت در این عرصه حضور دارند، اخطار دهد تا خود را به نرم و ایده آل لازم برسانند و در صورت نیمه فعال بودن حتی لغو مجوز کند تا بدین روش  مردم تا حدودی با روزنامه های محلی آشتی کنند و اصحاب رسانه نیز از فعالیت خود راضی و دلگرم شوند در غیر اینصورت و با  ادامه این روند منفعلانه بسیاری از اصحاب رسانه فعال حال حاضر اعم از خبرنگار، عکاس، ویراستار، نویسنده، منتقد و در کل اعضای هیات تحریریه را از دست خواهیم داد.

هرچند که دغدغه های اصحاب واقعی رسانه استان بسیار زیاد می باشد ولی انتظار بر این است آقای ثقتی که اولین مدیرکل از بدنه ارشاد گیلان میباشد با عزمی جدی که در ایشان سراغ داریم به مدد اصحاب واقعی حوزه رسانه و در کل فرهنگ و هنر بیاید و با حداقل ها شروع کند که مطمئن هستیم همه در این راه به او کمک خواهند کرد. 

مجید مصطفوی    

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22045

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: