چه کسانی واجد شرایط برخورداری از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند؟

باز باران خبر/ در راستای آگاهی بخشی بیشتر به جامعه هدف و صیانت از حقوق شهروندان، ماده ۵۸ قانون تامین اجتماعی تشریح گردید.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان؛ با صدور اطلاعیه ای درراستای آگاهی بخشی بیشتر به جامعه مخاطبین و صیانت از حقوق شهروندان، با تاکید بر اینکه بر اساس ماده ۵۴ قانون این سازمان، بیمه شدگان و افراد خانواده آنها از زمان شمولیت مقررات این سازمان، میتوانند از خدمات درمانی بهره مند گردند با تشریح ماده ۵۸ قانون تامین اجتماعی، واجدین شرایط در این حوزه را به شرح ذیل معرفی نمود: 

۱- همسر بیمه شده مرد 

۲- شوهر بیمه شده زن در صورتی که معاش او توسط بیمه شده تامین و سن او از شصت سال متجاوز بوده یا طبق نظر کمیسیون پزشکی ازکارافتاده شناخته شود.

۳- فرزندان بیمه شده که دارای یکی از شرایط زیر باشند: 

الف : حداکثر نوزده سال برای پسران و با منحصراً داشتن گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاهها پس از آن 

ب : فرزندان دختر تا زمان ازدواج یا اشتغال 

ج : داشتن ازکارافتادگی طبق گواهی سازمان 

۴- پدر و مادر تحت تکفل بیمه شده مشروط بر اینکه سن پدر از شصت سال و مادر از ۵۵ سال بیشتر بوده و یا از کارافتاده باشند و در هر حال معاش آنها توسط بیمه شده تامین گردد. 

شایان ذکر است تمامی بیمه شدگان اجباری و اختیاری پس از شمول بیمه ای از خدمات درمانی تامین اجتماعی برخوردار بوده و بیمه شدگان مشاغل آزاد نیز در صورت انتخاب تعهد مربوطه در قرارداد خود و پرداخت سرانه درمان میتوانند از این خدمت بهره مند گردند. 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22384

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: