نمایشگاه نقاشی «بوم و بام» در رشت برپا می‌شود

نمایشگاه نقاشی «بوم و بام» با نمایش ۲۴ اثر از صادق (مازیار) عمادزاده هنرمند گیلانی در نگارخانه الهی رشت برپا می‌شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، این نمایشگاه ساعت پنج عصر روز جمعه ۶ دی‌ماه جاری با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر نقاشی در نگارخانه الهی شهر رشت افتتاح خواهد شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی «بوم و بام» تا ۱۲ دی به‌مدت یک هفته می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ با مراجعه به نگارخانه الهی رشت واقع در گلسار، بلوار گیلان، خیابان ۱۸۸، پلاک ۸ مراجعه کنند.

عمادزاده در این باره  با بیان اینکه در این نمایشگاه ۲۴ اثر نقاشی با موضوع طبیعت استان گیلان به نمایش در خواهد آمد، اظهار کرد: آثار به صورت رئال نبوده و مدرن کار شده است.

وی همچنین به اسم نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: بوم علاوه بر اشاره به بوم نقاشی به سرزمین گیلان نیز اشاره دارد و بام نیز با توجه به اینکه موضوع آثار این نمایشگاه دورنمای خانه‌های گیلانی است به بام خانه‌ها اشاره می‌کند.

عمادزاده در ادامه با بیان اینکه این بیست و ششمین نمایشگاه انفرادی و گروهی است که برپا می‌کند، تصریح کرد: تاکنون دو نمایشگاه در کشورهای ترکیه و انگلیس و ۲۴ نمایشگاه انفرادی و گروهی در شهرهای رشت و تهران برپا کرده است.

وی با اشاره به اینکه آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد از اندازه‌های ۲۰ در ۳۰ تا ۱۵۰ در ۱۵۰ سانتی متر است، گفت: بخشی از آثار مروری بر آثار گذشته و تکراری است و بخش دیگر آثار نیز اثرهای جدید است.

صادق (مازیار) عمادزاده متولد سال ۱۳۵۱ در شهر رشت، دارای مدرک لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هم‌کانون کارشناس مسئول هنرهای تجسمی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

برپایی پنج نمایشگاه انفرادی نقاشی در رشت و تهران (سال‌های ۸۱ تا ۹۲)، شرکت در ۱۱ نمایشگاه گروهی در رشت و تهران (۷۸ تا ۹۲)، شرکت در مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی لندن به‌مناسبت روز جهانی اسکان بشر (۱۵ اکتبر ۲۰۰۹)، شرکت در اولین آرت اکسپوی نقاشی اسلام، شرکت در سومین دوسالانه نقاشی جهان اسلام، مقام دوم نخستین جشنواره استانی نقاشی گیلان ۱۳۸۵، مدیر اجرایی دومین و سومین جشنواره استانی نقاشی اسلام ۸۷ و ۸۹ در کارنامه هنری وی به‌چشم می‌خورد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6137

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: