شکایت ۳۰۰ نفراز خریداران مجتمع تجاری آدینه منجر به توقیف دوپلاک در دهکده ساحلی انزلی شد

بازباران خبر/ یک عضو هیات امناء و نماینده جمعی از خریداران و مالکان مجتمع تجاری و فرهنگی آدینه رشت ، گفت : این مجتمع بزرگ دارای حدود یک هزار و ۲۴۰ مغازه می باشد که ۷۰۰ واحد به خریداران فروخته شد ، تاکنون ۳۰۰ نفر از خریداران و مالکان به دادگستری شکایت کرده اند که منجر به توقیف دو پلاک به نفع خریداران در دهکده ساحلی بندر انزلی شد.

ولی سلجوقی ” در گفتگوی اختصاصی با کاشف اسرار ، اظهار کرد : یکی از مجتمع های بزرگ در دست ساخت رشت،«مجتمع بزرگ تجاری و فرهنگی آدینه»، می باشد که در مجاورت مصلای نماز جمعه این شهر و حریم رودخانه قرار گرفته است.

وی متذکر شد : مجتمع آدینه در زمان شروع به ساخت و پیش فروش ،بزرگترین مجتمع تجاری‌ فرهنگی‌ شمال کشور به خود لقب گرفت و دارای حدود یک هزار و ۲۴۰ مغازه می باشد که ۷۰۰ واحد به خریداران فروخته شد.

این خریدار ، خاطر نشان کرد : فروشنده این مجتمع تجاری زین العابدین قربانی«نماینده مستعفی ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت بود و قرار داد پیش فروش واحدهای مجتمع به مهر و امضاء وی رسید.

سلجوقی ” ، اضافه کرد : مجتمع آدینه با تجهیزات کامل دارای سالن غذاخوری با ظرفیت ۲ ‌هزار نفری، سالن اجتماعات ۲ هزار نفری، سه سالن سینما، پارک شهربازی، بانک، قنادی، آرایشگاه و … خواهد بود،اگر به خریداران پس از چند سال خلف وعده تحویل بدهند.

وی یاد آور شد : فروشنده برای پیش فروش واحدهای تجاری مجتمع آدینه با خریداران قراردادی، در بر گیرنده ۹ ماده منعقد گردیده که در ماده سه آن،مدت قرارداد از زمان مبادله قرارداد و پرداخت پیش پرداخت ۴۸ ماه کامل شمسی می باشد.نماینده جمعی از خریداران ، تصریح کرد : فروشنده در بند یک ماده سه این فروش نامه متعهد گردیده درصورت اجرا به موقع تعهدات موضوع ماده ۲ قرار داد در مهلت مقرر در ماده ۳ نسبت به تحویل واحد به خریدار اقدام نماید.سلجوقی ، ابراز کرد : ماده دو این قرارداد نامه در برگیرنده مبلغ قرار داد و نحوه پرداخت می باشد که طبق آن،مبلغ ۵ درصد کل قرار داد به صورت نقدی در هنگام تنظیم قرار داد و ۶۰درصد کل قرارداد طی ۸ فقره چک ۶ ماهه بوده که بدین ترتیب کل مدت تسویه اقساط مربوطه معادل ۴۸ ماه شمسی می شود.به گفته وی ، از سویی دیگر بر اساس این قرارداد نامه،مبلغ ۵ درصد مبلغ کل قرار داد طی یک چک بدون تاریخ بابت تحویل واحد و مبلغ ۵ درصد دیگر طی یک فقره چک بدون تاریخ بابت تنظیم سند ارایه شده و زمان اولین و آخرین سر رسید چکها طبق مستندات موجود در شهریور ماه ۸۹ و شهریور ماه ۹۲ بوده است.

عضو هیات امنا و نماینده جمعی از خریداران و مالکان واحدهای تجاری آدینه رشت ، خاطر نشان کرد : بخشی از بند دو ماده سه این قرارداد تاکید دارد: « فروشنده متعهد است حداکثر ظرف مدت ۴۸ ماه شمسی نسبت به تحویل واحد تجاری نسبت به خریدار اقدام نماید .

وی افزود؛در این بند ،آمده است:«حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از تحویل نسبت به اخذ صورت مجلس تفکیکی و انجام تشریفات قانونی جهت انتقال قطعی به نام خریدار اقدام نماید ،در صورت تاخیر به ازای هر روز مکلف به پرداخت ۳۰۰ هزار ریال در وجه خریدار می باشد».

در بند ۸ ماده شش این قرارداد که به شرایط قرارداد پرداخت اشاره کرد که تصریح شده است :« در صورتی که فروشنده در تمامی مراحل فعال باشد ولی در موعد مقرر قادر به تحویل واحد مذکور نباشد،در چنین حالتی اضافه شدن ۲۰ درصد به مدت زمان قرار داد از نظر طرفین بلامانع است.

نماینده جمعی از خریداران ، اظهار کرد : با محاسبات به عمل آمده ،فروشنده مکلف بوده حداکثر تا حدود اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ نسبت به تحویل واحدهای تجاری به خریداران اقدام بنماید،ولیکن تا لحظه از تحویل واحد خبری نیست.

سلجوقی ” با اشاره به پیش بینی ساخت ۱ هزار و ۲۴۰ واحد تجاری در مجتمع تجاری آدینه رشت ، خاطر نشان کرد : تاکنون ۳۰۰ نفر از خریداران به مجتمع حقوقی دادگستری شهرستان رشت دادخواستی برای مطالبه تاخیر بیش از ۴۸ ماه در تحویل ،تاخیر در اخذ صورت مجلس تفکیکی و انجام تشریفات قانونی جهت انتقال قطعی بیش از ۶ ماه از زمان تحویل به خریدارا را مستحق مبلغ ۳۰ هزار تومان به عنوان خسارت قراردادی را ارائه کردند.

وی ادامه داد : شکات در دادخواست خود درخواست صدور حکم بر محکومیت خواندگان پرونده ( حجت الاسلام زین العابدین قربانی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در گیلان ) مبنی بر الزام به تکمیل ، الزام به تحویل، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی ، الزام به تنظیم سند رسمی و پرداخت خسارت ناشی از تاخیر در انجام تعهد به ازای هر روز ۳۰ هزار تومان را کرده اند.

نماینده جمعی از خریداران واحدهای تجاری مجتمع آدینه شهر رشت در تبیین نتیجه شکایت بخشی از خریداران به مرجع قضایی ، ابراز کرد : حدود ۵۶ نفر از خریداران که جزو نخستین گروه شکات به دادگستری رشت بودند توانستند با ثبت شکایت و پیگیری آن یک پلاک ملک به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را در دهکده ساحلی انزلی متعلق به خواندگان پرونده را توقیف کنند و رقم حاصل از توقیف ملک بین این شکات تقسیم شد.به گفته سلجوقی ” ، یک ویلای به مساحت ۱ هزار و ده متری به ارزش ۹ میلیارد تومان توسط تعدادی از خریداران در دهکده ساحلی بندر انزلی هم توقیف شد و به مزایده رفت که دارای یک سری مشکلات اسنادی بوده که در حال برطرف شدن در کمیسیون ماده ۱۰۰ است و رقم حاصل از فروش بین حدود ۱۱۴ نفر تقسیم می شود.

وی متذکر شد : حدود ۵۰ نفر دیگر از خریداران با ثبت شکایت و به نتیجه رساندن دادخواست خویش در مرحله اجرای حکم می باشنند که تاکنون اموالی توسط خوانده پرونده ( نمایندگی ولی فقیه در گیلان ) تعرفه نشده است.

نماینده جمعی از خریداران ، اظهار کرد : این مجتمع بزرگ دارای حدود یک هزار و ۲۴۰ مغازه می باشد که ۷۰۰ واحد به خریداران فروخته شد ، بنا به شنیده ها تعدادی از واحدها با پیمانکاران از گذشته تاکنون تهاتر شده و مابقی در ید ستاد اجرایی فرمان امام است.

سلجوقی ” در پایان ، گفت : پیمان کار وعده داده واحدهای تجاری را در ۳۰ آذر ماه امسال به خریداران تحویل بدهد و افتتاحیه ۲۲ بهمن باشد ولی پیش بینی بنده بر این است تحویل واحدها و افتتاح تا فصل بهار سال آینده کشیده خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=25596

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: