کاهش ۹ درصدی سرقت و افزایش ۵۵ درصدی دستگیری سارقان از ابتدای سال در لاهیجان

نشست خبری سرهنگ قاسم جانعلی پور با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.
به گزارش باز باران خبر؛ سرهنگ جانعلی پور در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره مدافعین سلامت و راه خدمت، گزارشی از اقدامات این فرماندهی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق مردم در حوزه انتظامی سرقت است افزود: سرقت باعث کاهش احساس امنیت در جامعه خواهد شد. طی ۴ ماه گذشته، شاهد کاهش ۹ درصدی آمار وقوع سرقت ابتدای سال جاری و رشد ۵۵ درصدی دستگیری سارقین ماحصل از دستگیری ۳۰۰ نفر از سارقین در لاهیجان بودیم.

سرهنگ جانعلی پور ادامه داد : کشف ۴۵ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری، رشد ۲۱۸ درصدی دستگیری باندهای قاچاق مواد مخدر و خرده‌فروشان و رشد ۱۶۷ درصدی دستگیری معتادین متجاهر در این شهرستان از دیگر اقدامات نیروی انتظامی لاهیجان است.
وی در ادامه به ساماندهی تفرجگاهها و امن سازی پارک ها توسط نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی ساماندهی تفرجگاهها ،امن سازی پارکها و طرحهای سالمسازی دریاست. مکانهایی نظیر باغ ملی ،حاشیه استخر لاهیجان و حاشیه مقبره شیخ زاهد جز اولویت های کاری همکاران ما بوده است به ویژه برخورد با اراذل و اوباشی که موجب ایجاد جو نارضایتی برای خانواده ها و مردم می شوند و در این خصوص اقدامات به صورت سریع و قانونی انجام گرفته است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف و اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه تصریح کرد : بحث حجاب و عفاف به جد در سرلوحه ی اقدامات است، نیروی انتظامی موظف می باشد که در طرحهای سالم سازی دریا در سحرخیز محله ،تالاب سوستان ،بام سبز با توجه به ایام تابستان و حضور و تردد حجم بالای مسافرین حضور داشته باشد و با نگاه ایجابی و نه قهری و سلبی در زمینه ی عفاف و حجاب تذکرات لازم را عنوان نماید و در حوزه ی حجاب و عفاف ۲۷ ارگان دخیل هستند و مصوباتی نیز در ماههای اخیر  در این موضوع داشته ایم.
در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان به کاهش آمار تصادفات درون شهری و برون شهری اشاره کرد و تصریح کرد: در موضوع تصادفات منجر به فوت در مناطق درون شهری با کاهش ۶۷درصدی و در برون شهری کاهش ۲۰درصدی این تصادفات را شاهد بودیم و در حوزه تصادفات جرحی درون شهری با ۱۶ درصد کاهش و برون‌شهری ۱۳ درصد کاهش مواجه بودیم که این مهم علاوه بر بالا بودن فرهنگ شهروندان بااقدامات حوزه را هور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته در شهرستان با معضلاتی در حوزه اقتصادی درگیر هستیم که مردم را نگران کرده است. از ابتدای سال با اقدامات اطلاعاتی و انتظامی پرونده‌های تشکیل شده که شامل احتکار اقلامی چون خودرو، لوازم خانگی، لوازم خودرو و موتور سیکلت بوده است و با صنوف متخلف برخورد صورت گرفت و منجر به پلمب شده است.
وی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در مواجهه با شیوع ویروس کرونا گفت: از اواخر سال گذشته که با این بیماری مواجه شدیم نیروی انتظامی همواره در صف پیش روی مبارزه با این بیماری بوده واقداماتی از قبیل ساماندهی ترافیک ، فاصله گذاری و ایجاد امنیت برای مراکز بهداشتی به ویژه بیمارستان پیروز که پایلوت بیماران کرونایی بود صورت گرفته و معضلی در این مراکز درمانی شاهد نبودیم. همچنین نیروی انتظامی دربحث کمک مومنانه نیز اقداماتی انجام داد که کمک ها هم به صورت نقدی و هم غیرنقدی بوده است.
شایان ذکر است در پایان این جلسه از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر بعمل آمد.


گزارش: اکبر حیدرپور
عکس: سیداحمدرضا کیایی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11269

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: