میزبانی ایران و گیلان در رقابتهای جام نامجو بسیار مطلوب است

دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت : از میزبانی بسیار خوب رقابت های بین المللی جام فجر در ایران و استان گیلان شوکه شدم.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، محمدحسن جلود اظهار داشت: از نحوه میزبانی رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت محمود نامجو بسیار راضی هستم و مردم گیلان و شهرستان رشت نیز خیلی خونگرم و مهمان نواز هستند.

وی افزود: با توجه به میزبانی خوب این رقابت ها و همچنین با وجود امکانات مناسب در ایران، این کشور می تواند در آینده میزبان مسابقات مهمتری چون رقابتهای قهرمانی آسیا باشد و برای میزبانی این مسابقات نیز  از ایران حمایت می کنم.

دبیرکل عراقی فدراسیون جهانی وزنه برداری ادامه داد: البته شرایط رقابت های قهرمانی آسیا متفاوت است چون مسابقات وزنه برداری باید در هر دو بخش بانوان و آقایان برگزار شود و اگر شرایط میزبانی ایران برای مسابقات بخش بانوان نیز مهیا باشد، می توان این رقابت ها را در ایران برگزار کرد.

وی با اشاره به رقابت های جام نامجو گفت : رقابت های فدراسیون جهانی از لحاظ اهمیت در سه بخش طلایی،  نقره ای و برنزی تقسیم بندی و برگزار می شود که جام نامجو از نوع دوم و نقره ای است که تفاوت چندانی با برگزاری مسابقات نوع اول ندارد.

وی اضافه کرد: رقابت های بخش طلایی مربوط به مسابقات قهرمانی جهان و قاره ای است و بخش دوم یا نقره ای نیز مربوط به رقابت های مهمی همچون جام نامجو و سایر مسابقات بین المللی است و رقابت های نوع سوم یا برنزی نیز مربوط به رقابت هایی است که کشورهایی که سطح وزنه برداری آنان مطلوب باشد میزبان این دسته از مسابقات می شوند که سطح آن پایین تر از دو نوع دیگر است.

جلود به نحوه انتخاب وزنه برداران برای حضور در رقابت های المپیک اشاره و خاطرنشان کرد: رقابت های جام نامجو یکی از مسابقات گزینشی المپیک محسوب می شود و پس از آن نیز تا فروردین ماه شاهد برگزاری رقابت های دیگر گزینشی خواهیم بود که در نهایت در اردیبهشت امتیازات کسب شده توسط وزنه برداران در هر دو بخش بانوان و آقایان محاسبه و وزنه بردارانی که امتیازات لازم را کسب کرده باشند، طبق سهمیه بندی در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ حضور می یابند.

وی با اشاره به وزنه برداران مشهور ایران همچون مرحوم نامجو و جعفر سلماسی اظهار کرد: این دو وزنه بردار در جهان شناخته شده هستند و به خصوص جعفر سلماسی در سال ۱۹۴۷ و برای گسترش رشته وزنه برداری در کشور عراق زحمات زیادی کشید و در این کشور طرفداران زیادی دارد.

وی در ادامه شرایط آب و هوایی گیلان را برای میزبانی این رقابت ها بسیار مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد که دوباره به این استان زیبا سفر کرده و این خطه در آینده نیز میزبان مسابقات مهمتری در رشته وزنه برداری باشد.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شد.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیار لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.    

در روز اول این مسابقات، وزنه برداران اوزان ۶۱ کیلوگرم، ۶۷ و ۷۳ کیلوگرم بر روی تخته رفتند، در روز دوم نیز ورزشکاران اوزان ۸۱ و ۹۶ کیلوگرم و در روز پایانی نیز وزنه برداران اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت می کنند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک بشمار می رود، به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت ادامه می یابد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7289

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: