ستاد بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان تشکیل شد


باز باران خبر/ سجاد محمدیان روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه در جمع اصحاب رسانه با اعلام اینکه این اولین نشست خبری صندوق بازنشستگی گیلان بعد از سال ۷۷ است، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته دارد که سهم گیلان از این تعداد ۷۵ هزار نفر بوده که ۶۵ درصد مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان افزود: بیشترین تعداد بازنشستگان با تعداد ۴۹ هزار بازنشسته متعلق به آموزش و پرورش است و ادارات علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و… در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: صندوق گیلان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۱ هزار نفر وام‌ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کرده است و امسال با رشد ۱۰۰ درصد به مبلغ ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد، این وام‌ها ۴ درصد و با بازپرداخت سه‌ساله و از حقوقشان کسر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که علاوه بر وام ضروری، وام‌های دیگری نیز پرداخت می‌شود بیان کرد: تسهیلات کمک ازدواج به مبلغ ۲۵ میلیون تومان به فرزندان بازنشستگان پرداخت می‌شود که امسال نیز واجدان شرایط می‌توانند ثبت نام کنند.

وی به پرداخت تسهیلاتی به نام همپاد اشاره کرد و گفت:
مبلغ تسهیلات کمک هزینه تحصیل برای کارشناسی ارشد ۶ میلیون تومان و دکترا ۸ میلیون تومان است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در سایت www.Cspf.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: بازنشستگان عضو صندوق همچنین می‌توانند از خدماتی مانند کمک هزینه تعمیر ماشین از ایران خودرو، خرید از فروشگاه رفاه و افق کوروش استفاده کنند.

محمدیان افزود: یکصد هزار نفر بازنشسته این صندوق، تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان هستند .

وی همچنین از فعالیت ۱۸ کانون صندوق بازنشستگی در گیلان خبر داد .

وی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری استان ماهانه ۸۵۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند، گفت: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری ۱۱ میلیون تومان است و بیشترین حقوق بازنشستگی مربوط به اعضای هیات علمی است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان گیلان ادامه داد: ستاد بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان تشکیل شد و اقداماتی نظیر دیدار با بازنشستگان که در آسایشگاه بستری هستند، برگزاری محفل شعر، برگزاری همایش ویژه تشخیص زودهنگام سرطان، برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی انجام گرفت.

وی با تاکید براینکه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری برای مهیا کردن و ارتقاء رفاهیات بازنشستگان اهتمام دارد، تصریح کرد: قرار است زمین مناسبی برای ساخت یک مجموعه فرهنگی ورزشی در اختیار صندوق استان قرار گیرد.
ازجمله مسابقات رالی گردشگری و خانوادگی بازنشستگان این استان با مشارکت ۳۵ بازنشسته که انجام شد.
وی افزود در مراسمی از «مفرح دلچه ای» بازنشسته ورزشکار و دارنده سه مدال طلا در رشته تنیس روی میز در جشنواره های ورزشی صندوق بازنشستگی کشوری تجلیل شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31628

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: