مودیان اظهار نامه الکترونیکی را تا پایان تیرماه ارائه کنند

مدیرکل امورمالیاتی گیلان با تاکید بر اهمیت ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر و تبعات ناشی از تسلیم نکردن آن ازمودیان مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک جاری خواست اظهارنامه الکترونیکی خود را حداکثر تا پایان تیر ماه از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کنند.

جواد انوری اظهار داشت: فرار مالیاتی بر اساس قانون جرم است و بر اساس قانون هرگونه اختفاء و ارائه ندادن اسناد و مدارک به ماموران مالیاتی جرم تلقی می شود و قانونگذار برای اینگونه افراد مجازات در نظر گرفته است.

وی به تامین هزینه های جاری بعضی از کشورها از طریق مالیات اشاره و بیان کرد: به مالیات به عنوان درآمد نگاه نمی کنیم بلکه مالیات اقتصاد کشور را مدیریت می کند.
وی با بیان اینکه اصلاح امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده از برنامه های سازمان امور مالیاتی است، تصریح کرد: این فعالیت ها در خدمت توسعه و آبادانی کشور است برای مثال از سال ۸۷ تا پایان سال ۹۷ مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های گیلان پرداخت شده است.

انوری، موضوع عدالت مالیاتی را حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: آثار پرداخت مالیات باید برای مردم ملموس باشد.

مدیرکل امورمالیاتی گیلان از بارگذاری تمامی اظهارنامه های مالیاتی گیلان به صورت الکترونیکی خبر داد و یادآور شد: خردادماه سال جاری تعداد ۱۳۱ هزار و ۱۵۸ اظهارنامه الکترونیکی مشاغل در استان از سوی مودیان ارائه شد که جلوه ای از همکاری مردم و خدمتگزاران شان می باشد.

انوری با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح جامع مالیاتی کاهش ارتباط بین ممیز و مودی مالیاتی است، خاطرنشان کرد: اظهارنامه الکترونیکی شفاف سازی را به همراه دارد و از بی عدالتی جلوگیری می کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2572

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: