رها سازی یازده میلیون بچه ماهی سفید در رودخانه شلمانرود به منظور رشد اقتصاد منطقه

  باز باران خبر/ رها سازی یازده میلیون بچه ماهی سفید در رودخانه شلمانرود جهت رشد اقتصاد مردم منطقه از اقدامات ماندگار دوره پنجم شورای اسلامی شهر شلمان بوده است.

یکی از ثمرات بزرگ انقلاب شکوهمند ایران در دهه اخیر شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده که توسط رأی مردم تعیین می شود؛ در همین زمینه با انتخاب شوراها و اداره بخشی از امور اجرایی کشور با تکیه بر روند آزاد تبادل دانش، بینش، نظارت و آرای مردم گامی مهم در واگذاری امور به سازمان های محلی برداشته شد. بر این اساس شوراهای شهری و روستایی تبلور حضور مردم، دیدگاه ها، افکار، خواسته ها، نیازها و تمایل مردم در صحنه برنامه ریزی می دانند و شورای شهر به عنوان یک عنصر از مدیریت شهری در اداره شهرها در سطح محلی نقش مهمی را بر عهده گرفته و هرچقدر اعضای شورا با هم وفاق، همدلی و همفکری بیشتری داشته باشند، یقینا دست آوردهای بیشتری برای آن شهر محقق خواهد شد.در این راستا و در آخرین سال دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا گفتگویی با “حسن درکشیده ” رییس شورای اسلامی شهر شلمان داشته ایم که در زیر می خوانید.

-آقای درکشیده مردم از ما سوال می کنند چرا مدتی است شاهد فعالیت اجرایی در سطح شهر نیستیم، لطف جنابعالی به عنوان رییس شورا دلیل آن را بفرمایید؟

+ ضمن تبریک هفته بسیج بر دلاور مردان  عرصه جهاد و شهادت، باید عرض کنم  که عمده فعالیت ما در چند ماهه اخیر  پیگیری مطالبات فنی، اداری و تدارکاتی مربوط به شهرداری و مشکلات روزانه کوتاه مدت و بلند مدت بوده که اکثرا توسط رسانه های مختلف اطلاع رسانی شده است.

– لطفا بفرمایید عملیات اجرایی ساخت پل ارتباطی به زمین چمن مصنوعی به کجا رسیده است؟

+ پروژه زمین ورزشی چمن مصنوعی شهید سر لشکر رضا قلی نیکوکار اگر آن را به مثابه طرح ملی عنوان نکنیم، یقینا کوچکتر از آن نیست. برای ساخت و بهره بهره برداری از این پروژه  نهاد ها و وزارت خانه ها و کمیته فنی استان و خیلی از منابع نیروی انسانی و مالی و شخصیت های تقنینی کشور درگیر بودند؛ ابتدا از صاحبان اصلی زمین که منتهی به این مکان می شد، کسب رضایت و طی پروسه ای زمین های آنها خریداری شد. برای تکمیل این پروژه بزرگ نیازمند بود که ابتدا پلی بر مسیر آبرفتی شلمان رود احداث و همچنین تاسیسات  برق و سایر متعلقات آن در کل پروژه تعریف شود و تا این لحظه روشنایی معابر تا ورزشگاه  تامین و برای تکمیل پروژه پل کار های ابتدایی، فنی و مهندسی نظیر مشاور آزمایش خاک و مشاور برای طراحی پل  و در نهایت قرارداد با پیمانکار هم بسته شده که تاکنون فقط ۲۰ درصد پروژه اجرائی گردیده و بعلت عدم تخصیص اعتبار این پروژه متوقف شده که امیدواریم با همت مسئولین شهرستان و استان و نماینده محترم شهرستان به اتمام برسد.

– از ماندگارترین اقدامات دوره پنجم شورای اسلامی شهر شلمان چه مواردی را میتوان نام برد؟

+ از همان ابتدای شروع بکار این دوره از شورا، تمام همت خود را بر روی پروژه های پایه و بنیادی متمرکز نموده و گابیون بندی دو طرف رودخانه شلمانرود و لایروبی آن جهت جلوگیری از طغیان و تخریب منازل حاشیه رودخانه که یکی از مهمترین اقدامات این دوره شورا و شهرداری شلمان بوده انجام شد و بارندگی های اخیر نیز نشان از موفقیت آمیز بودن این پروژه بوده است. ضمن اینکه جلوگیری از آلودگی مسیر رودخانه و پاکیزگی سواحل دو طرف با جمع آوری زباله های انتقالی و چسبیده به مصب رودخانه که چهره حاشیه رودخانه را بسیار زشت و آلوده کرده بود که بعد ها این پروژه به شکل استمرار و با پیگیری شورا و شهرداری شلمان تا سواحل خزر پاکسازی شد. همچنین رها سازی یازده میلیون بچه ماهی سفید در آبهای شفاف و لایروبی شده رودخانه شلمانرود که در فصل صید شغل و مشاغلی برای صیادان بومی حتی تا صیادان ساحل خزر ایجاد کرده، نمونه دیگری از اقدامات مهم در این دوره شورا بوده است.

– با توجه به فراهم نبودن بودجه لازم برای پروژه پارک ملت، چرا کلنگ زنی آن با حضور مسئولین انجام شد؟ 

+ روال کار برای توسعه هر شهری تعریف پروژه های بنیادی نهفته آن شهر است و پروژه تفریحی پارک ملت در صورت افتتاح می تواند جنبه اقتصادی داشته و به شکل چند منظوره از آن بهره برد. طبیعت بکر سواحل استخر و آبهای عمیق آن می تواند برای مسابقات قایقرانی؛ احداث پیست دوچرخه سواری و دو میدانی و احداث بازارچه های محلی و بومی و همچنین احداث آلونک های تجاری در اطراف استخر در هر فصلی با جذب توریست های شهری و استانی منبع درآمد و جایگاهی برای توسعه پایدار این شهر قرار گیرد .نعمتی را که خدای بزرگ ارزانی بخشیده در صورت توانمندی های مهندسی و مالی و تجاری می تواند در زمره پروژه های ملی تلقی شود. سعی این دوره شورا و شهرداری براین بود تا این پروژه بزرگ افتتاح گردد که متاسفانه علی رغم تلاش های مکرر برای جذب بودجه لازم این امر محقق نگردیده که امیدواریم در سالهای آتی این پروژه اجرایی گردد.

– با توجه به آغاز فعالیت دوره جدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ارتباط اعضای شورای شهر شلمان با اقای محمدنژاد نماینده منتخب لنگرود چگونه است؟

+ با توجه به اینکه در مقیاس کوچکتری هر یک از اعضای محترم شورا و شهردار، نماینده و مسئول توسعه شهر و برنامه ریز آینده این شهر بوده و هرگونه کوتاهی و مماشات و حتی انحراف از این وظیفه بخشودنی  نیست در همین راستا اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهرداری با هر مسئولی در هر جایگاهی چه اجرائی و چه تقنینی و حتی قضائی تعامل و همکاری سازنده در راستای منافع شهر داشته و خواهند داشت واین ادعا با مناسبات دوستانه و اداری روزانه در جهت مطالبات و نیاز شهر و مردم به عمل می آید و به شکرانه این روابط خوب و حسنه کار ها در مسیر طبیعی به پیش می رود.

– آیا از عملکرد دوره پنجم شورای اسلامی شهر شلمان راضی هستید؟

+ با آغاز بکار دوره پنجم نقطه عطفی در مناسبات شورا و شهر و شهروندی در شلمان شروع شده که در گذشته نبوده است. به طور مثال شهر ما ،فاقد نقشه مصوب تائید شده  دایره فنی استان بوده که این مسئله دریافت سند مالکیت هر گونه املاک را مسدود کرده بود که این مسئله با پیگیری به جد شورا حل گردید. ایجاد شور اشتیاق نسل جوان برای حضور در میادین ورزشی و قهرمانی کشور و با توجه به تحولات بزرگ در مدیریت کلان شهر و ایجاد شورای ورزشی در حدود ده هیئت ورزشی و همچنین هیئت های ورزشی بانوان _ سامان دادن منابع آب در بخش کشاورزی و جمع آوری آب های سطحی _ اخذ مصوبه استانی و تعریف نقشه جامع برای بافت های فرسود که متناسب آن امتیازاتی برای صاحبان این مناطق در جهت ساخت مسکن و اخذ وام های کم بهره و گرفتن امتیازات صاحبان این مناطق مسکونی – تخصیص اعتبار از گذشته برای پروژه لوله گذاری آب زراعی برای مردم فتیده و تعریض مسیر این پروژه وجلوگیری از خطرات جانی و مالی آن نظیر سقوط از ارتفاع در قعر و عمق این نهر و… نشان از همت و عزم اعضای شورای اسلامی شهر شلمان در راستای توسعه این شهر دارد.

گفتنی است تمام اقدامات انجام شده در شهر شلمان که بخش کوچکی از آن بیان شد با توجه به امکانات مالی و اعتبارات تخصیص یافته و همچنین نو پا بودن این شهر از لحاظ جمعیت و سرانه ملی و محلی صورت پذیرفته که به نظر می رسد موفق و پیشتاز عمل کرده و لازم بذکر است که نمی توان این شهر را حتی با شهر های اطراف نظیر لنگرود و لاهیجان که قدمتی صد ساله دارند مقایسه کرد.

گفتگو: فاطمه مشفق

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16533

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: