مصرف آشامیدنی در گیلان ۲۵ درصد افزایش یافت

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گیلان از افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب آشامیدنی در استان خبر داد.

به گزارش باز باران خبر، لیلا علیزاده با بیان این که میانگین سرانه  آب مصرفی هر فرد در شبانه روز ۱۸۵ لیتر است اظهار داشت : از روز شنبه هفته گذشته همزمان با اطلاع رسانی درباره شیوه های پیشگیری از ابتلا به  ویروس کرونا و رعایت موازین بهداشتی از طریق شست و شو به ویژه شست و شوی مکرر دست ها ، مصرف آب در گیلان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت بهینه و صرفه جویی در مصرف آب شرب تصریح کرد: منظور از صرفه جویی آب ، عدم استفاده از آب به میزان کافی و یا شست و شو ندادن دست ها و رعایت موارد بهداشتی نیست؛  بلکه اینکه به طور مثال  گفته می شود ، ۲۰ ثانیه باید شستن دست ها زمان ببرد ، در این فاصله زمانی باید شیر آب را بست و برای آبکشی دوباره آن را باز کرد که به همین سادگی می توان  در مصرف آب صرفه جویی کرد.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و قرار گرفتن در آستانه ایام پایانی سال تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از خانواده ها این ایام را فرصت مغتنمی برای شستشو های پایانی سال می شمارند.

 علیزاده از مردم خواست  با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته ایم،  از شست و شوهای پایانی سال  به منظور پایداری شبکه آب و  حفظ سلامت  همه شهروندان فعلا خودداری کنند و آن را به زمان بازگشت به شرایط عادی موکول کنند.

 مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گیلان تصریح کرد: درصورتی که مردم مصرف بهینه آب نداشته باشند برخی مناطق ممکن است با قطعی و یا افت فشار آب مواجه شوند ؛ از این رو ضرورت دارد ، برای حفظ سلامت و اهمیت رعایت بهداشت برای همه و لزوم برخورداری از آب سالم و بهداشتی برای مصرف در منازل تمامی شهروندان آب را به طور بهینه استفاده کنند.

گفتنی است گیلان حدود ۴۷۵ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری دارد./ ایرنا

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8098

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: