حیدری، فرماندار رودسر:   

بانوان کارآفرین نقش مهمی در حفظ سنت، هویت ها و انتقال آن به نسل آینده دارند

 

بازباران خبر – سحرمسافر: فرماندار رودسر با اشاره به نقش بانوان هنرمند در حفظ سنت های دیرینه و هویت سرزمینی و انتقال این فرهنگ به نسل آینده جامعه گفت: روستاها به عنوان یک مولد در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار جامعه نقش محوری بر عهده دارند.
دکتر حیدری در مراسم جشنواره چشم انداز توسعه پایدار روستایی در روستای کُرجه پشت بخش مرکزی رودسر با قدردانی از تلاش های مادران و دختران این سرزمین در حفظ تاریخ و هنر سنتی منطقه اظهار کرد: هنرنمایی این بانوان در رونق اقتصادی،اشتغال و کارآفرینی خانواده ها و جامعه نقش موثری دارد.
وی با اشاره به تلاش بانوان در حوزه صنایع دستی و خوراک افزود: هنرها و خلاقیت ها علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب درآمد در حفظ سنت های دیرینه و هویت سرزمینی و انتقال این فرهنگ های غنی در جامعه به ویژه نسل آینده تاثیرگذار است.
نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر مولد بودن را یکی از ویژگی های آن خواند و گفت: عدم وابستگی به شهرها و فراهم کردن نیازهای روستائیان با تولیدات خود می تواند به پایداری تولید کمک کند چون اشتغال و خودکفایی روستایی یک اصل ضروری و اجتناب ناپذیر برای امنیت غذایی و خودکفایی کشور است.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان به ویژه بانوان با هدف توسعه اشتغال و اقتصاد خانواده ها تصریح کرد: از مهمترین دغدغه بانوان کارآفرین فروش محصولات و ایجاد بازارچه‌های مناسب و حمایت دولت در بخش فروش و تضمین لازم برای حمایت از فعالیت‌های آنان است که در این زمینه راهکارهایی در سطح شهرستان رودسر برای ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی ارائه شده که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه مطلوبی برسد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33117

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: