توقیف بیش از ۱۰۰۰ خودرو شوتی در گیلان

باز باران خبر – فرمانده انتظامی استان از توقیف هزار و ۳۳ دستگاه خودرو شوتی طی ۲۱ روز در گیلان خبر داد و گفت: در این راستا ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.
سردار “عزیزاله ملکی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم و ناهنجاری‌ها در جامعه اشاره کرد و با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با خودروهای شوتی، اظهار داشت: به استناد تبصره ۷ ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا در خصوص خودروهای شوتی فاقد کالای قاچاق نیز قانون‌گذار جرم انگاری کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت مقابله با خودروهای شوتی در گیلان در بازه زمانی ۲۱ روزه، ۲ مرحله طرح سراسری توسط پلیس امنیت اقتصادی در گیلان به مرحله اجرا درآمد، افزود: هزار و ۳۳ دستگاه خودرو شوتی در مدت زمان اجرای این طرح در سطح استان توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه ۴۵ دستگاه از این خودرو‌ها حامل بار قاچاق بوده و مابقی نسبت به تغییر نامتعارف ارتفاع و تقویت موتور و تعبیه جاساز اقدام کرده بودند، اذعان داشت: در این راستا ۲ هزار و ۳۲۰ عدد لوازم تحریر، ۳ هزار و ۸۱۵ قطعه لوازم و تجهیزات رایانه‌ای، ۹۴۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۳ دستگاه لوازم خانگی، ۳ تن و ۳۶۰ کیلوگرم مواد خوراکی، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی، ۲۴۰ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، ۲۹۰ قطعه طیور زنده، ۳ دستگاه فلزیاب و تعدادی اقلام دیگر قاچاق کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی از معرفی هزار و ۳۳ متهم در این خصوص با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش تقریبی کالای‌های قاچاق را ۲۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33884

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: