مراکز تقویت آموزش‌های فرهنگی و هنری در گیلان رشد سه برابری داشتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: تقویت آموزش‌های فرهنگی و هنری، حرفه‌ای و ضمن خدمت از موضوعات مرتبط با وظایف این اداره‌کل است که در سال‌های اخیر تقریبا سه برابر شده است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی افزود: تا سال ۹۲ تنها ۱۱ مرکز در استان مجوز فعالیت برگزاری دوره‌های مهارتی کار و دانش و آزاد فرهنگی و هنری را دریافت کرده بود که این تعداد تا پایان سال ۹۸ به ۳۰ مرکز افزایش یافت.

وی اظهار داشت: در این شش سال ۱۹ آزمون جامع و ۱۴ آزمون ادواری برای هنرجویان متقاضی دریافت گواهینامه‌های مهارتی کار و دانش در رشته‌های فرهنگی و هنری برگزار شد که بیش از چهار هزار هنرجو از مراکز مذکور فارغ‌التحصیل شده و گواهینامه‌های مربوطه را اخذ کردند.

رییس کمیته اجرایی آموزش‌های مهارتی گیلان یادآور شد: حدود ۳۵ درصد از این هنرجویان را بانوان و ۶۵ درصد از آنها را مردان تشکیل می‌دهند؛ همچنین ۷۸۵ نفر نیز طی این سال‌ها در آزمون‌های ادواری رشته‌های فرهنگی و هنری شرکت کردند.

فاضلی ادامه داد: بیش از پنج هزار نفر نیز طی این سالها از حدود ۱۵۰ هنرستان دولتی و غیردولتی آموزش و پرورش گیلان که مجوز لازم برای برگزاری دوره‌های مهارتی کار و دانش حوزه فرهنگ و هنر زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را داشتند، فارغ‌التحصیل شدند که علاوه بر تأیید فرم نمرات هنرستانها، برای این هنرجویان گواهینامه‌های مهارتی مربوطه صادر شد.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت درخواست دوایر آموزش و پرورش، تأییدیه مهارت نیز برای هنرجویان صادر شد؛ در مجموع حدود ۶۰ هزار برگ گواهینامه مهارتی برای هنرجویان صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: ۹ آزمون برای متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری طی سالهای ۹۲ تا ۹۸ در استان برگزار شد که در مجموع ۳۲۱ نفر در رشته‌های تجسمی، نمایش و موسیقی در آنها شرکت کردند.

فاضلی گفت: در بخش آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان این اداره‌کل نیز بیش از ۱۶۰ هزار نفر-ساعت دوره آموزش تخصصی، شغلی، بهبود مدیریت و عمومی برگزار شد که میانگین سرانه آموزش دوره‌های ضمن خدمت طی این سال‌ها برای کارمندان ۱۱۸ و برای مدیران ۱۰۷ ساعت بود در حالی که تکلیف دستگاه در برگزاری این دوره‌ها، ۴۰ ساعت برای کارکنان و ۶۰ ساعت برای مدیران است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12598

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: