ثبت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با محوریت حوزه کودک و نوجوان

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با بیان اینکه جهت گیری سازمان به سمت حوزه کودک و نوجوان است، گفت: همکاری خوبی را با آموزش و پرورش به عنوان زیربنای فرهنگی و تربیتی نسل جدید آغاز کردیم.

به گزارش باز باران خبر؛ سرهنگ عباس بایرامی ماموریت اصلی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس را ثبت و مانایی حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: به عنوان ماموریت جدید و ویژه این سازمان، ثبت فداکاری رزمندگان و مستشاران ایرانی در جبهه مقاومت عراق و سوریه را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه همواره از نخبگان فکری حوزوی و دانشگاهی کمک می گیریم، افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس در حوزه های ادبیات، شعر، داستان، داستان کوتاه، رمان، کودک و نوجوان، بانوان و… انجام می شود و باید بتوانیم اقدامات در خور این فرهنگ بزرگ انجام دهیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، با تاکید بر لزوم ثبت خاطرات رزمندگان با محوریت کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: جهت گیری سازمان به سمت حوزه کودک و نوجوان است و در این راستا همکاری خوبی را با آموزش و پرورش به عنوان زیربنای فرهنگی و تربیتی نسل جدید آغاز کردیم.

بایرامی، با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرفیت گسترده ای برای معرفی و انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس دارد، گفت: اعزام راهیان نور و چاپ کتب دفاع مقدس با موضوع رزمندگان نوجوانان کمک شایانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جدید کرده است، اما همچنان نیازمند کارهای بیشتر و گسترده تر هستیم.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت با نگاه هنرمندانه، عنوان کرد: اعتقاد داریم اهالی فرهنگ و هنر و ادب باید برای انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به ما کمک کنند و لذا دست نیاز به سوی همه نویسندگان و شعرا و هنرمندان حوزه ایثار و شهادت دراز می کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با اشاره به آغاز تولید محتوای توصیفی در حوزه ایثار و شهادت، یادآور شد: امروزه الگوسازی از قهرمانان ملت ها و کشورها برای کودکان و نوجوانان مرسوم است و کشور ما الگوها و قهرمانان فراوانی دارد و باید از سبک و ابزار مناسب برای معرفی آنان استفاده کنیم.

بایرامی، با بیان اینکه به کمک اندیشمندان و هنرمندان باید به تولید محتوا در حوزه قهرمانان دفاع مقدس بپردازیم، اظهار کرد: با کمک اهالی آموزش و پرورش به عنوان قشر مرتبط با کودکان و نوجوانان اقدام به تولید محتوا از طریق معرفی و تولید سوژه های ناب دفاع مقدس کردیم و در این راستا از ابزارهای به روز استفاده خواهیم کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11762

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: