قدردانی دکتر پاک آیین از انسجام صنفی رسانه ها

باز باران خبر/ در پی نامه نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات خطاب به رئیس جمهور در جلسه دیروز چهارشنبه هیات دولت، ماده ۱۴ آیین‌نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی لغو شد و آگهی های دولتی مجددا به مطبوعات بازگشت.

بنابراین گزارش چندی پیش هیأت وزیران آئین نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) را تصویب و به شماره ۱۳۶۱۵۹/ ت ۵۵۲۸۹ ه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ابلاغ کرده بود که از جمله مهمترین مفاد این مصوبه می‌توان به بهره گیری از امضای الکترونیکی، انجام معاملات و انتشار فراخوان‌ها بر بستر ستاد و بالطبع حذف کاغذ و رویه‌های سنتی و موازی و همچنین حذف آگهی روزنامه برای مزایده‌ها و مناقصه‌ها اشاره کرد.

انتشار این خبر با واکنش های مختلفی از سوی مدیران مسئول مطبوعات و روزنامه های کشور، وزیر ارشاد، خانه مطبوعات ایران و نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات روبرو شد که در اولین گام «پدرام پاک آیین» نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات طی نامه ای به رییس جمهور با یادآوری شرایط دشوار مطبوعات کشور، خواستار لغو آیین نامه نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت( ستاد) و بازگشت آگهی های دولتی به مطبوعات شد‌.

در نامه پاک آیین، نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات که روز دوشنبه ۲۷ بهمن در اختیار رسانه ها قرار گرفت با تاکید بر ضرورت بازگشت آگهی های دولتی به مطبوعات با توجه به شرایط دشوار رسانه ها و همه گیری کرونا از رییس جمهور خواسته شده بود نسبت به لغو این مصوبه اقدام کند.
گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور نوشت: این مصوبه زنگ خطر نهایی برای مطبوعات کشور بوده و نگرانی جدی و گسترده‌ای در میان اصحاب مطبوعات و رسانه ایجاد کرده است.
شایان ذکر است در نهایت در پی نامه روز یکشنبه گذشته نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات خطاب به رئیس جمهور در جلسه دیروز چهارشنبه هیات دولت، ماده ۱۴ آیین‌نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) لغو شد و آگهی های دولتی مجددا به مطبوعات بازگشت.
از جمله مهمترین مفاد مصوبه پیشین می‌توان به حذف آگهی روزنامه برای مزایده‌ها و مناقصه‌ها اشاره داشت.
بر اساس ماده ۱۳ پیشین تصویب‌نامه هیات وزیران، دستگاه‌های دولتی مکلف می شدند از ارائه آگهی به رسانه های چاپی خودداری کنند.
پس از این رویداد و موافقت رییس جمهور و هیات دولت با بازگشت آگهی های مزایده و مناقصه دستگاه های دولتی برای چاپ و انتشار در روزنامه ها و مطبوعات، پاک آیین طی پیامی در فضای مجازی نوشت: بازگشت آگهی های دولتی به مطبوعات نشان داد که رسانه های کشور انسجام صنفی و توان لازم برای تامین حقوق خود را دارند.
وی افزود: از رییس جمهور محترم بابت اصلاح بهنگام تصمیم قبلی دولت سپاسگزارم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18491

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: