طرح ۳۰۷۰ از طرح های موفق سازمان تامین اجتماعی است

باز باران خبر/ مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اعلام اینکه بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت درحال حاضر عاری و پاک از بیماران کووید ۱۹ است، از راه اندازی بخش جراحی قلب در این بیمارستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باز باران خبر؛ دکتر رضا قنبرپور مقدم مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ساختمان جدید پلی کلینیک تخصصی دریا در شهرستان بندرانزلی در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار گرفت گفت: این درمانگاه پلی کلینیک با زیر بنای ۲ هزار و ۴۵۰ مترمربع و اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال طی ۴ ماه گذشته تجهیز شد و از دهه فجر امسال در پذیرش بیمار در این پلی کلینیک آغاز بکار کرده است.

وی همچنین از افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان آستانه اشرفیه نیز خبر داد و در این خصوص گفت: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان آستانه اشرفیه نیزبا زیربنای ۳ هزار و ۶۴۰ مترمربع و اعتبار۱۶۰ میلیارد ریالی برای پروژه ساختمانی و ۵۵ میلیارد ریالی برای تجهیزات افتتاح شد و از ۱۲ بهمن ماه امسال نیز  پذیرش بیمار داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در ادامه این نشست اظهار داشت: بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت از بدو شروع بدو شروع بحران کووید ۱۹ به بیماران کرونایی مراجعه کننده خدمات زیادی ارائه داده است و در حال حاضر نیز یک بخش ۲۵ تخته کاملا مجزا در اختیار بیماران کرونایی می باشد و همچنین ۸ تخت ICU نیز در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت آماده ارائه خدمات و بستری بیماران کرونایی است.

دکترقنبرپور تصریح کرد:تاکنون هزار و ۷۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان رسول اکرم رشت درمان شده و به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت در حال حاضر مرکز و سانتر کرونا نمی باشد، یادآورشد:این بیمارستان از اواخر فروردین ماه سالجاری مرکز پذیرش کرونا نیست بیماران کرونایی سرپایی در این بیمارستان پذیرش نمی شوند و تنها بیماران کرونایی نیازمند ICU در این بیمارستان بستری می شوند.

دکتر قنبر پور  اضافه کرد: اولویت اول خدمات رسانی بیمارستان رسول اکرم (ص) به بیمه شدگان تامین اجتماعی است در این راستا بخش کرونای این بیمارستان مجزا شده و با سایر بخش ها ارتباطی ندارد و سایر بیماران مراجعه کننده با امنیت کامل می توانند از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند که از همینجا اعلام می کنیم که بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت یک بیمارستان پاک است.

وی  به اجرای طرح ۳۰۷۰  اشاره کرد و این طرح را از طرح های موفق سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح ، ۳۰ برنامه راهبردی و سیاست های سازمان تامین اجتماعی بصورت الکترونیکی اجرا می شود و طی یکسال ۷۰ میلیون مراجعه حضوری افراد به شعب بیمه تامین اجتماعی و مدیریت درمان کاهش می یابد.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از افزایش ۱۰ تخت NICU ویژه نوزادان نارس در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت خبرداد و گفت: اگرچه افزایش تخت NICU از نظر مادی به نفع بیمارستان نمی باشد اما از نظر معنوی و حفظ جان کودکان نارس دارای اهمیت زیادی است بر این اساس ۱۰ تخت مخصوص این بخش را افزایش خواهیم داد که ارایه خدمات آن نیز بصورت رسمی انجام خواهد شد.

دکتر قنبرپور با بیان اینکه بخش اورژانس تروما ، حوادث و سوانح بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت افتتاح شده است؛ خاطرنشان کرد: این بخش از اول آذرماه سالجاری بصورت رسمی افتتاح شده و در کمتر از ۳ ماه هزار نفر در بخش اورژانس این بیمارستان پذیرش شدند که این افتخاری برای مدیریت درمان استان است.

دکتر قنبر پور عنوان کرد: طرح تکمیل ارتقای هتلینگ بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت نیز اجرایی شده است.

وی از راه اندازی بخش آنژیوگرافی ، آنژیوپلاستی و جراحی قلب بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت نیز طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: در حال حاضر بیماران قلبی در استان گیلان از تنها بیمارستان دولتی حشمت خدمات دریافت می کنند که مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به منظور ارائه خدمات بیشتر موافقت راه اندازی بخش جراحی قلب را در این بیمارستان اخذ کرده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمدید مجوز صورت گرفته و امید است طی سال ۱۴۰۰ استارت بخش آنژیوگرافی ، آنژیوپلاستی و جراحی قلب بیمارستان رسول اکرم نیز زده شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در بخش ارائه خدمات چشم پزشکی، جراحی آب مروارید هم اکنون در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت انجام می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بیمارستان امکانات بخش شبکیه چشم را ندارد امید است تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم بخش شبکیه چشم را در این بیمارستان راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان خاطرنشان کرد: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی یک حکم حکومتی است که مدیریت درمان تامین اجتماعی مجری اجرای آن می باشد اگرچه ساختار این طرح نقص هایی دارد که میبایست رفع شوند اما استعلام پرونده پزشکی بیمار، جلوگیری از هزینه های اضافی درمان ، رفع خطاهای انسانی و … از مزایای اجرای این طرح است.

دکتر قنبرپور گفت:از ابتدای آبان ماه سالجاری ، ۴۹ هزار نسخه الکترونیکی طی یک ماه و در حال حاضر نیز ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیک طی ماه های آذر ، دی و بهمن نوشته شده اند که طی سه ماهه اخیز افزایش داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: در حال حاضراین طرح بصورت تشویقی اجرا می شود اما از سال آینده اجرای این طرح اجباری خواهد شد.

وی در خصوص حذف دفترچه های تامین اجتماعی از اول اسفندماه سالجاری تصریح کرد:از اول اسفندماه سالجاری دفترچه جدید صادر نمی شود و بیمار با ارائه کارت ملی یا شناسنامه می تواند به مراکز درمانی مراجعه کند و یا اینکه بیمارجلد دفترچه قبلی که حاوی مشخصاتش است را ارائه کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در این نشست از موافقت احداث درمانگاه عمومی تامین اجتماعی در شهرستان صومعه سرا و راه اندازی درمانگاه عمومی در توتکابن شهرستان رودبار طی سال ۱۴۰۰ با هبه زمین توسط یک خیر خبر داد و اخذ موافقت برای احداث درمانگاه در شهرستان شفت و فومن و همچنین احداث یک درمانگاه پلی کلینیک در لاهیجان و  ارایه خدمات رایگان تامین اجتماعی در بیمارستان املش را از دیگر برنامه های مدیریت درمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18462

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: