سلام فوتبال ایران به جام جهانی

باز باران خبر/ تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل تیم ملی عراق توانست با شایستگی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب نماید؛ این ششمین حضور فوتبال ایران در جام جهانی است.
سومین حضور پیاپی مان به جام جهانی در شرایطی بدست آمد که هنوز ۳ بازی دیگر در پیش داریم و این مهم صعود شایسته فوتبال کشورمان را با اهمیت تر نشان میدهد
اما حضور سه بازیکن گیلانی در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی برابر عراق که صعودمان را قطعی نمود را میتوان نشانه ای از جایگاه والا و قابل توجه فوتبال استان گیلان در سطح ملی دانست.
علیرضا جهانبخش، سعید عزت الهی و صادق محرمی بازیکنانی هستند که از فوتبال گیلان به سطح ملی رسیده اند و حتی توانسته اند از لژیونرهای موفق فوتبال ایران در لیگ های معتبر اروپایی باشند؛ این در شرایطی است که فوتبال گیلان در سالهای اخیر به علت زیر ساخت های ضعیف، مدیریت های نامناسب و مشکلات و موانع مالی، حال و روز خوبی ندارد. ضمن اینکه امکانات اکثر باشگاه های استان در سطح محلات است و حتی زمین مناسب برای تمرین کردن ندارند.
ورزشگاه های گیلان پیر، فرسوده و کهنه بوده و حتی در صورت راهیابی به لیگ برتر کشور، فاقد شرایط استاندارد جهت میزبانی می باشند و ۴ ورزشگاه سردار جنگل رشت، تختی انزلی، پوریای ولی تالش و آستارا نیز فقط می توانند میزبان تیم های گیلانی در لیگ های دسته اول، دوم و سوم کشور باشند و البته در صورت صعود به لیگ برتر، فقط ورزشگاه تختی انزلی می تواند شرایط میزبانی داشته باشد زیرا طبق دستور العمل فدراسیون فوتبال بازی در زمین های چمن مصنوعی مجاز نمی باشد.
البته تا همین چند ماه قبل به علت شرایط نامناسب ورزشگاههای انزلی ،تالش، آستارا و فومن نمایندگان فوتبال گیلان مجبور و محکوم به بازی در شرایط میزبانی در ورزشگاه سردا جنگل رشت بودند؛ زمینی که در دو سه سال اخیر به بخش خصوصی اجاره داده شده و شبانه روز در اجاره باشگاهها جهت تمرینات و مسابقات است.ورزشگاهی که با دستور متولیان ورزش استان باید درآمد زایی کند تا چرخ های ورزش ما بچرخد! به هر حال امیدواریم تیم هییت دولت که به گیلان سفر کردند، خرابی ها و زیر ساخت های ضعیف فوتبال و ورزش گیلان را از نزدیک دیده باشند؛ ورزشگاه عضدی رشت را که به حالت نیمه مخروبه درآمده و چمن آن تکه تکه شده و سکوهایش بعد از سالها هنوز ساخته نشده را ملاحظه کرده باشند.
امیدواریم که وزیر ورزش که تحصیلات ورزشی دارد و خاک خورده ورزش است علاوه بر آمار و ارقام تقدیمی متولیان ورزش استان از نزدیک و به صورت میدانی نیز واقعیت های تلخ ورزش استان را دیده باشد.
همچنین امیدوارم تیم ورزشی هیات دولت نقطه نظرات، دیدگاه ها و حرف های بدون سانسور، پیشکسوتان ورزش استان را شنیده باشند. استانی که فوتبال در رگ و خون نوجوانان و جوانانش جاری است ولی به علت عدم درآمد های پایدار باشگاه هایشان، فضای مناسبی برای رشد و تبلور استعدادهای نابش شان ندارند.
آری امیدواریم تیم ورزشی هیات دولت، وقت و فرصت دیدن بدون واسطه واقعیت های تلخ ورزش ما را دیده باشند. استانی که با وجود زیر ساخت های ضعیف مدیریت های نامناسب متولیانش و مشکلات مالی باشگاه هایش، هنوز بازیکنان بزرگی را به فوتبال ایران معرفی می کند که گواه این ادعا حضور تاثیر گذار ۳ بازیکن گیلانی در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان میباشد.


سید امیر فرحسینی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22593

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: